Az ősi élet jeleivel lehet tele a Hold

Az ősi élet jeleivel lehet tele a Hold2
Olvasási idő: < 1 perc

Kenti fizikusok letesztelték, mi történne akkor, ha egy mikroszkopikus fosszíliát tartalmazó kődarabot a Földről az űrbe lőnénk és az elérné a Hold felszínét.

Az ősi élet jeleivel lehet tele a HoldEnnek érdekében Mark Burchell professzor és a kenti egyetem Asztrofizika Központjának kutatója szimulálta azt a körülményt, amely a fosszilizálódott kovamoszatokat érné, ha a Földtől egészen a Holdig jutnának. A csapat a fosszilis köveket porrá alakította, ehhez vizet adtak, majd pedig lefagyasztották, amiből meteoritot készítettek. A másolat meteoritot egy vízzel teli táskába lőtték egy nagy, gáz-meghajtású fegyverrel, ezzel szimulálva, milyen hatása lehet egy becsapódásnak.

Ez a felfedezés azt mutatja, hogy ha a kutatók találnának földi meteorit darabokat a Holdon – azzal a módszerrel, ahogy a Földön is találni holdi meteoritokat – azok lehet, hogy a Föld múltjából tartalmaznak fosszíliákat. Habár az ötlet nem új keletű és vagy egy évtizede létezik, a kutatók csak most tudták szimulálni a lehetséges becsapódást, amivel talán fényt deríthetnek arra, milyen is lehetett az élet a Földön.

Previous Dinoszauruszokból alakult ki a legtöbb madár