A kutyák okosabbak a macskáknál?

Olvasási idő: < 1 perc

A Frontiers of Neuroanatomy című folyóiratban megjelent kutatás szerint a kutyák sokkal érzékenyebbek lehetnek, mint a macskák.

Vagyis a kutyáknak kétszer annyi idegsejtje van – a gondolatok, a tervezés és a viselkedésért felelős agysejtek – a macskákhoz képest. A vizsgálat során Suzana Herculano-Houzel, a Vanderbilt Egyetem pszichológia és biológiai tudományok egyetemi docensének kutatócsoportja vizsgálta a különböző húsevők neuronális sűrűségét és agyméretét. Ezek az állatok különösen érdekesek, mert sokuknak kell küzdeni a túlélésért, ami potenciálisan nagyobb számú neuronra és így magasabb intelligenciára enged következtetni.

A kutatók nyolc emlős agyát vizsgálták: macskák, kutyák, medvék, oroszlánok, hiénák, görények, mongúzok és mosómedvék. Megállapították, hogy a nagyobb agyú állatoknak több neuronja van, amely arra utal, hogy a húsevők nem annyira különböznek az állatvilág többi tagjától.

Az eredmények szerint a macskák kortikális neuronjainak száma meghaladta a kutyák – 530 millió a 250 millióhoz –, míg a barna medvéknek csak annyi neuronja van, mint a macskáknak. A mosómedvéknek viszont sokkal több neuronja volt, a kis méretük ellenére. A vizsgált golden retrieverek mindegyike rendelkezett a legtöbb agykérgi neuronnal, 627 millió.

De még a kutatók is elismerték, hogy megállapításuk nem oldja meg a régi, kutyák és macskák intelligenciája közötti, vitát. Bár a kutyáknál nagyobb számú agykérgi neuronok találhatók, mint a macskáknál, de a kutyatulajdonosok és állatorvosok észlelése, valamint a nem publikált jelentések szerint a kutyák többet edzenek és ezért is lehetnek intelligensebbek.

A kutyák okosabbak, mint a macskák?- A kutyáknak kétszer annyi idegsejtje van – gondolatok, tervezés, viselkedésért felelős agysejtek -, mint a macskáknak.

Previous A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek