A belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar


A belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
Olvasási idő: < 1 perc

Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar.

Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete elnöke az ágazat tizennegyedik minőségbiztosítási konferenciáján Berlinben (2017. november 21-22.) elmondta, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat. Bár ennek nagy része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem.

Az elnök szerint még koránt sem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a jövőben. Divat ugyan az elektromos autó, de a belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni. A technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot. Az új hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak ugyanis megvan az az előnye, hogy a teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítja, nem csak az újonnan fogalomba helyezettekét.

A belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar 1

A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás terén is a nemzetközi élvonalban vannak. Világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában is. 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be. A tíz legnagyobb szabadalomtulajdonos közül hat német vállalat, négy közülük autógyár, kettő pedig beszállító.

Az elkövetkező három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre. 

Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre pedig 2020-ig 40 milliárd eurót. A modellkínálatot pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli.

A megfelelő infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik a VDA becslése szerint. 

Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, Nyugat-Európában 52 százalék, Norvégiában pedig 58 százalék. 



Previous Elindult diadalútjára a kék bor
Next A púposhátú delfin szerelme

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 × 4 =