A természetes születés erősíti az immunrendszert

Egereken tesztelték - a természetes születés erősíti az immunrendszert
Olvasási idő: < 1 perc

Több kutatás is azt mutatja, hogy azok a csecsemők, akik császármetszéssel jönnek világra másmilyen bélflórával rendelkeznek, mint azok az újszülöttek, akik természetesen úton születnek.

Egereken tesztelték - a természetes születés erősíti az immunrendszertAz azonban még mindig tisztázatlan, miért ez a helyzet és, hogy mit jelent ez az immunrendszerre nézve. A Koppenhágai Egyetem Egészségügyi és Orvostudományok Karának kutatói ezért úgy döntöttek, alaposan megvizsgálják a születés hatását az immunrendszerre nézve és újszülött egereken tesztelve. A megállapítások nemrégiben jelentek meg a Journal of Immunology egyik számában.

A kutatás kimutatta, hogy azok az újszülött egerek, amelyek császármetszéssel jöttek világra, kevesebb olyan sejttel rendelkeznek, amelyek az immunrendszer megerősítéséért felelősek, mondta Camilla Hartmann Friis Hansen.

Azok az újszülöttek, amelyek természetes úton jönnek a világra, több baktériumnak vannak kitéve, mint azok, akiket császármetszéssel hoznak világra. Egy kutatási feltevés szerint egy újszülött immunrendszere megtanulja, hogyan tegyen különbséget a saját, ártalmatlan molekulái és az idegen molekulák között. A kísérletben azok a kölykök, amelyek császármetszéssel jöttek világra, kevesebb olyan sejtszámmal rendelkeztek, amelyek nagyon fontos szerepet játszanak abban, hogy megelőzzék a reaktív immunsejteket, hogy a saját szerveire és az ártalmatlan bélbaktérium típusú sejtekre támadjanak. Olyan autoimmun betegségeket, mint az 1-es típusú cukorbetegség, a Crohn-betegség vagy az allergia, pontosan az immunrendszer túlzott reakciója jellemzi.

A kutatók ezután az 1-es típusú cukorbetegség fejlődésének jeleit keresték a császármetszéssel világra hozott kölyköknél, de nem találtak semmit. A következő lépés ezért, hogy megvizsgálják, a kölykök hajlamosak-e, egyéb, más autoimmun betegségekre, és ezeket a téziseket klinikai vizsgálatokkal teszteljék.

Az egereken végzett kísérlet talán ad valamilyen ötletet, abból a szempontból, hogy mi az, amit érdemes lenne tovább, részletesen tanulmányozni, hogy hosszú távon akár olyan módszereket fejlesszünk ki, amelyek megerősítik az olyan újszülöttek immunrendszerét, akik hajlamosak az autoimmun betegségekre – mondta Axel Kornerup Hansen, az egyetem Állategészségügyi Betegségek Biológiai Tanszékének professzora.

Previous Akármit tenni jobb, mint semmit