Több mint kétezer éves királymauzóleum

Olvasási idő: < 1 perc

Műkincsekkel teli, több mint kétezer éves királymauzóleum feltárását fejezték be kínai régészek a kelet-kínai Csianghszu tartományban.

Több mint kétezer éves királymauzóleumA kínai archeológiai szaklap beszámolója szerint szakemberek csaknem ötéves munkájának köszönhetően az időszámítás előtt 128-ban elhalálozott Liu Fejnek, Csiangtu királyának sírját sikerült feltárniuk. A király mauzóleumában11 kamrára, három központi sírra, tucatnyi kisebb kísérősírra, az akkori szokásnak megfelelően öt lovaskocsira és fegyverekkel teli kamrákra bukkantak a Nankingi Múzeum régészei.

A király egy hatalmas jádekoporsóban feküdt, benne és körülötte számos arany, ezüst és jáde használati tárgyat találtak a kutatók. Ez alátámasztja a Liu Fejről szóló történelmi leírásokat, amelyek arról számoltak be, hogy a király rengeteget költött luxuscikkekre, társasági összejövetelekre. A régi idők leghíresebb történésze, Szema Csien azt írta róla: Liu bálványozta a fizikai erőt és a bátorságot, tucatnyi palotájában mindennapos vendégek voltak a helyi hősök, a messziről hozatott góliátok. A király életét a luxus és az arrogancia határozta meg – írja Szema.

A mauzóleumra a régészek előtt már számos sírrabló is rátalált, akik Liu Fej maradványait is elvitték, de a sírban így is nagyjából 10 ezer műkincset hagytak hátra.

Previous Feltárták a dombóvári vár falmaradványait