Túl ügyetlen a Sony új okos szemüvege a fennmaradáshoz?


Túl ügyetlen a Sony új okos szemüvege a fennmaradáshoz?
Olvasási idő: 2 perc

Ha a Google szemüvegéről, a Google Glass-ról azt hitte furcsán néz ki, akkor itt az ideje átértékelni a helyzetet!

Túl ügyetlen a Sony új okos szemüvege a fennmaradáshoz?A valóság nem elég többé! Ez az egyetlen logikus magyarázat a növekvő érdeklődésre a virtuális és kibővített valóság (AR) eszközei iránt, és a Sony is nyilvánvalóan így véli, mert a cég tavalyi bejelentése után idén márciusban, az ígért határidőben, megérkezett a kissé csúnya és talán kezdetleges elektronikus szemüveg a „SmartEyeglass”. A Sony 840 dolláros fejlesztői bemutató áron dobta piacra a terméket 2015. március 10-én – első körben csak Németországban, Nagy-Britanniában és az USA-ban – ezzel előzve meg a jövő évi kereskedelmi forgalmat. A cégnél most abban reménykednek, hogy a most piacra dobott fejlesztői modell egy fejlett közösségben érdeklődést vált ki az AR készülékek alkalmazásai irányában.

Ám a SmartEyeglass néhány potenciális akadályba ütközött.

  1. Az eszköz most még csak Android telefonokon és iOS rendszerű eszközökön működik, ami talán nem jelenthet nagy problémát, mert ez az egyik nyereséges ágazata a mobil piacnak.
  2. A jelenlegi modell még csak a fejlesztők számára elérhető és eléggé esetlen külsejű.
  3. A nehéz keretes szemüveg határozottan legyőzte kinézetben a Google szemüvegét. A SmartEyeglasshoz tartozik egy vezetékes vezérlő is, ami egy hoki korongra hasonlít. Ez a vezérlő tartalmazza a mikrofont, a hangszórót, valamint egy rövid hatótávolságú kommunikációs chip-et, ami kommunikációs eszközök rádiótelefonként való használatára alkalmas.
  4. A használhatósági értéket csökkenti az is, hogy távirányítóval kell irányítani, ami ráadásul vezetékkel kapcsolódik a SmartEyeglass-hez.
  5. A legnagyobb probléma a Sony készülékkel, hogy nem igazán hoz semmi újat. A Google Glasshoz hasonlóan ki tudja vetíteni a képet és a szöveget a szem elé zöld vagy fekete-fehér színekben, de a promóciós videó egy jókedvű, gondtalan használót mutat be, aki a hétköznapja során veszi igénybe ezt a szemüveget és az utcán sétálva mutatja be a funkcióit.
  6. Tehát a lényeg, hogy mindössze egy monokróm (zöld), 419×138 pixeles kijelzőt kaptunk és egy három megapixeles kamerát, amely kevesebb mint két óra alatt képes felzabálni a SmartEyeglass akksiját.
  7. A Microsoft okos-szemüvege, a HoloLens talán még nevetségesebben néz ki, de legalább az alkotója nem állította azt, hogy az emberek másra is fogják használni mint konkrét feladatokra egy szigorúan ellenőrzött környezetben.

Sokak szerint a SmartEyeglass fejlesztői kiadásának sokkal látványosabbnak kellene lennie, hogyha a Sony a prototípussal komolyan vette, hogy büszkélkedett a Fogyasztói Elektronikus Bemutatón a múlt hónapban. Ez az eszköz sokkal többnek tűnt a Google Glass-nál, és azzal a képességével dicsekszik, hogy bármely szabványos szemüveghez tud csatlakozni. De nem számít, mennyire néz ki jól egy AR eszköz, ha a fejlesztők nem veszik meg és nem fejlesztik tovább, akkor olyan haszontalan eszközzé válik, amit soha nem vesz fel senki.

Fotó: module.net



Previous Dongók és virágok
Next Új magyar fejezet a kisbolygók kutatásában

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennyolc − 1 =