Az OpenAI közel áll egy mesterséges intelligenciával működő webböngésző kiadásához, amely kihívást jelent majd a piacot uraló Google Chrome számára.
A böngésző várhatóan a következő hetekben kerül piacra, bár az OpenAI nem kívánt nyilatkozni az ügyben. Talán az egész nem is igaz. Mégis az kiszivárgott források szerint az a cél, hogy a mesterséges intelligencia segítségével alapvetően megváltoztassák a fogyasztók webböngészési szokásait. Ez közvetlenebb hozzáférést biztosítana az OpenAI számára a Google sikerének egyik sarokkövéhez, a felhasználói adatokhoz.
Az OpenAI böngészőjét állítólag úgy tervezik meg, hogy bizonyos felhasználói interakciók egy ChatGPT-szerű natív csevegőfelületen belül maradjanak, ahelyett, hogy weboldalakra jutnának el. A források azt állítják, hogy a böngésző az OpenAI szélesebb körű stratégiájának része, amelynek során az a cél, hogy szolgáltatásokat a fogyasztók személyes és munkahelyi életébe is beépítsék.
Tehát, ezek meg nem erősített információk és keményen mennek a találgatások.
Ami azt jelenti, hogy ugyan az OpenAI hivatalosan még nem adta ki a böngészőt, a bennfentesek és a korai fejlesztői verziók azt sugallják, hogy támogatni fogja:
- Beszélgetésalapú keresést: A felhasználók kérdéseket tehetnek fel a keresési lekérdezések begépelése helyett.
- Valós idejű összefoglalást: Cikkek, videók és PDF-ek mesterséges intelligencia által generált összefoglalásai.
- Űrlapok automatikus kitöltését: Intelligens űrlapkitöltés az automatikus kitöltésen túl, a felhasználói szándék alapján.
- Feladatautomatizálást: Foglalások, foglalások vagy emlékeztetők ütemezése természetes nyelv használatával.
- Multimodális támogatást: Integráció képekkel, hanggal és fájlokkal.
Mindezt teszi majd a Chrome-mal ellentétben, amely elsősorban passzív információ-visszakereső eszközként működik. Ha a híresztelés igaz, akkor az OpenAI böngészője egyfajta aktív digitális asszisztens lesz, ami paradigmaváltást jelent az internet megtapasztalásában.
De az OpenAI-nak nehéz dolga van – a StatCounter webanalitikai cég szerint –, hiszen a több mint 3 milliárd ember által használt Google Chrome jelenleg a világ böngészőpiacának több mint kétharmadát birtokolja. Az Apple második helyezett Safarija 16%-os részesedéssel messze lemarad. A múlt hónapban az OpenAI azt közölte, hogy 3 millió fizető üzleti felhasználója van a ChatGPT-nek.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Perplexity viszont valóban bejelentette, hogy kiadnak egy Comet nevű böngészőt. A böngésző tartalmaz egy Comet Assistant nevű mesterséges intelligenciával működő ügynököt, amely segíthet a mindennapi feladatokban, például az e-mailek összefoglalásában és a weben való navigálásban.
No Comment