A magyarok nyitottabbak az új technológiákra


A magyarok nyitottabbak az új technológiákra
Olvasási idő: 2 perc

A magyarok sokkal nyitottabbak az új technológiákra, mint az európai átlag, azonban kevésbé tudják értelmezni az innovációkról szóló híreket.

A magyarok nyitottabbak az új technológiákraEz derült ki a Samsung 10 138 felnőtt (osztrák, belga, bolgár, német, dán, finn, görög, magyar, olasz, portugál, holland, norvég, lengyel, spanyol, román, svéd és svájci) online megkérdezésével zajlott, fogyasztói szokásokat vizsgáló 18 európai országban végzett reprezentatív kutatásból. A tájékoztatás szerint a magyarok 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy figyelemmel kíséri az innovációt, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronikai eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával. Ezzel együtt a magyaroknak sokkal nagyobbak az elvárásai is, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja az új berendezéstől, készüléktől, hogy megkönnyítse és egyszerűbbé tegye az életét, az európaiak mindössze 42 százalékának van ilyen igénye.

A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka válaszolta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európaiak között az átlag csupán 12 százalék. A magyar válaszadók alig 5 százaléka merte kijelenteni, hogy a közbeszédben forgó minden technológiai kifejezést érti, európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában. A wifi, az emoji és a felhő tartozik a Magyarországon leggyakrabban félreértett szakszavak közé. A kutatás eredményei alátámasztják a sztereotípiát, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, 16 és 54 éves kor között háromszor annyi nő, mint férfi válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést. Az 55 éves kor felett viszont fordul a kocka és több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak 65 éves kor felett következik be.

A kutatás kitért arra is, az európaiak mely applikációkat tartják a leghasznosabbnak. A kontinensen élők életére a térképes alkalmazások vannak a legnagyobb hatással, azok, amelyek leginkább megkönnyítik az emberek mindennapjait. A megkérdezettek 66 százaléka tartotta a térképes applikációkat a leghasznosabbnak, ezeket követik az időjárással kapcsolatos alkalmazások 56 százalékkal, és a telefonba épített fényképezők alkalmazásai 51 százalékkal.

Érdekes eredmény, hogy a nők mindegyik korosztályban nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A legszembetűnőbb a különbség 16-24 éves korosztályban, hiszen a férfiak 3 százaléka szemben a nők 20 százalékával adta ezt a választ.  De még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi. Az Egyesült Királyság* kivételével súlyozást nem alkalmaztak az eredmények feldolgozása során. A vizsgált minta kiválasztásakor arra törekedtek, hogy az online megkérdezés korlátai ellenére is megközelítőleg egyenlő legyen a különböző korcsoportok és nemek aránya.



Previous A világ legnagyobb cápaszámlálása
Next Világújdonság – sípos orgonát terveznek a pécsiek

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 + three =