A járvány egyik hozadéka az online oktatás, így egyre több tanár használja a Zoom-ot munkája során.
Dan Levy, a Harvard Egyetem professzorának Zoom tanterem című nemrég magyarul is megjelent könyve a külföldi tanárok szerint kötelező olvasmány azok számára, akik Zoom segítségével tanítanak. A Geopen Kiadó gondozásában 2020-ban megjelent mű hasznos tippeket ad az oktatók számára a hallgatók elkötelezettségének fenntartásában és tanításában. Remek példákkal mutatja be a lehetőségeket és véleményünk szerint komolyan csökkenti az online tanítással kapcsolatos szorongást!
Amellett, hogy saját tapasztalataiból merít, példákat is megoszt olyan innovatív módszerekről, amelyeket más tapasztalt oktatók hatékonyan alkalmaznak a Zoom használatakor a virtuális osztályteremben. Így a könyv nem csak azoknak hasznos olvasmány, akik még nem ismerik a Zoom-ot, hanem azoknak is, akik javítani szeretnének a technikájukon, az érdekesebb és eredményesebb oktatás érdekében.
Azért, hogy az olvasó a könyvben bemutatott ötleteket minél előbb alkalmazhassa a gyakorlatban képernyőképek segítenek illusztrációként.
A könyv fő célkitűzése bemutatni, hogyan lehet hatékonnyá tenni az online órákat. Az első rész röviden áttekinti az alapelveket, amiket az online oktatás során alkalmazni lehet. A második rész bemutatja, hogyan vonhatók be a diákok az élő online tanórák folyamataiba és ehhez milyen eszközök kapcsolhatók. A harmadik rész a konkrét lehetőségek részletes leírása.
Megtanulhatjuk beállítani és a beállításokat módosítani, megismerhetjük a Zoom eszköztárát és az ablakok konfigurálásának lehetőségeit. Szó esik a tanítás során használt egyéb kiegészítő eszközökről és technikai tippekről. Csak ezután kapunk tanácsot arra vonatkozóan, hogyan ösztönözhetjük a diákokat az aktív részvételre az online tanítás folyamán, hogyan kérdezzünk jól, vagy hogyan szólítsuk meg a tanulókat óra előtt, alatt és után.
Közel 200 oldalon, kedvezményes áron 2280 Ft-ért, gyakorlati bepillantást kaphatunk a szavazás folyamatába, a chat funkció órán történő alkalmazásának lehetőségébe. Továbbá a breakout room használatába és a Google Slides becsatolásába. De világossá válnak a white board, a share screen és a Zoommal végezhető jegyzetelés alapjai is.
Végül egy nagyon hasznos fogalom is előkerül: a közösségépítés. Ennek feladata ugyanis sokkal több tudatosságot igényel online, mint egy valóságos osztályteremben. Főleg azért, mert a technika csupán egy eszköz az oktatásban kitűzött célok elérése érdekében és egy tanárnak nem csak tanítani, hanem a tanulást segíteni is feladata.
No Comment