A modern technológia hatása az online marketingre


A modern technológia hatása az online marketingre
Olvasási idő: 3 perc

Habár a technológia mindig is életünk fontos részét képezte, az elmúlt évtizedek fejlesztései és előrelépései gyökeresen megváltoztatták mindennapjainkat.

Fokozottan vonatkozik ez az online marketingre, ami manapság egészen más formában zajlik, mint 20 évvel ezelőtt. A XXI. század marketing szakembereinek muszáj lépést tartaniuk a rohamos ütemben fejlődő technológiákkal, amelyek látszólag egyszerre könnyítik és bonyolítják meg az online marketing menetét. Az alábbiakban az elmúlt évek jelentősebb technológiai változásairól lesz szó.

A mesterséges intelligencia szerepe a személyre szabásban

A koronavírus járványnak köszönhetően minden korábbinál több ügyfél intézi vásárlásait az interneten. A digitális átállás közben egyre többekben alakult ki egyfajta elvárás a személyre szabottságot illetően, és az emberek túlnyomó többsége ma már magától értetődőnek tartja ezt a fajta bánásmódot.

A személyre szabás alapjában véve egy mély kapcsolatot igényel a cég és az ügyfél között. A mesterséges intelligencia sokat könnyít ezen, hiszen a különböző gépi tanulással felszerelt algoritmusok hatékony adatgyűjtést és -feldolgozást biztosítanak a vállalatok számára. Ezek a rendszerek precízen képesek megjósolni, hogy egy ügyfél mikor és mit vásárolna majd legszívesebben és ez alapján készítenek számukra rendkívül személyre szabott ajánlatokat.

Mindez a színfalak mögött történik és nagyszerű felhasználói, illetve vásárlói élményt nyújt az ügyfeleknek. Az emberek pedig természetesen inkább az olyan cégeket választják, amik pontosan tudják, hogy épp mire van szükségük.

Hatékonyabb kampányok a platformok közötti nyomkövetés jóvoltából

Az internetezők többsége manapság számos eszközről csatlakozik a világhálóra. Mindenkinek van okostelefonja, sokan pedig felváltva böngészik az internetet mobileszközeikről és asztali számítógépükről is. Vannak, akik reggel a buszon pörgetik végig az aznapi híreket telefonjukon, aztán hazaérve este egy laptopon adják le online rendelésüket.

Az ilyen felhasználók online tevékenységeit mindig is nehéz volt nyomon követni, azonban a modern technológiák ezt is megkönnyítették a marketingesek számára. A platformok közötti nyomkövetés temérdek hasznos információt kínál az ügyfelek online tevékenységeiről, méghozzá egyetlen központosított helyen. Az így szerzett adatok alapján sokkal hatékonyabb kampányok hozhatók létre, illetve a meglévők is optimalizálhatók a legjobb eredmények érdekében.

Tegyük fel például, hogy egy vásárló elsétál egy gyógyszertár mellett, és eszébe jut, hogy ideje feltöltenie otthoni készleteit. Ilyenkor a legegyszerűbb, ha szimplán megnyitja az adott üzlet alkalmazását, és megrendeli az újabb adagot a készítményből. Ha viszont otthonában veszi észre, hogy kezd kifogyni a gyógyszerekből, akkor lehet, hogy egy laptop vagy asztali számítógép segítségével adja le újbóli rendelését.

A platformok közötti nyomkövetéssel egy cég ügyfelei teljes digitális útvonalát figyelemmel kísérheti, hogy a legideálisabb pontokon célozhassa meg őket marketingüzeneteivel.

Az adatvédelmi szabályok hatása a közösségi média marketingre

Habár a platformok közötti nyomkövetés egy végtelenül hasznos marketingtechnológia, a legújabb szabályozások korlátozhatják a hatékonyságát. Az elmúlt évek során több cégóriás is forró vízbe került adatvédelmi politikájuk miatt, ami arra késztetett másokat, hogy fellépjenek felhasználóik védelme érdekében.

Az Apple például az iOS 14.5-ös verzió óta lehetőséget kínál felhasználói számára, hogy letiltsák az alkalmazásokon belüli nyomkövetést. Ez persze óriási előny az Apple ügyfeleinek, a marketingeseknek azonban fejfájást okozhat, ha többen is élni kezdenek a lehetőséggel.

Ha egy felhasználó letiltja az efféle adatgyűjtést, akkor a márkák a későbbiekben nem láthatják majd, hogy milyen hirdetéseket tekintett meg, milyen termékeket adott hozzá a bevásárlókosarához, miket vásárolt meg ténylegesen, és így tovább. Ez megnehezíti többek között az újracélzást és más marketingtechnikákat is.

A marketingesek tehát igyekeznek alkalmazkodni a változásokhoz. Azok például, akik első sorban a Facebookra támaszkodnak az adatgyűjtéshez, megpróbálnak a 8 legfontosabb eseményre és interakcióra fókuszálni (az új frissítés ugyanis ennyit enged csak nyomon követni egy-egy domainen).

Más marketingesek próbálnak nagyobb hálót kivetni, és általánosabb, szélesebb közönséget megcélozni marketingüzeneteikkel. Ezek talán nem olyan hatékonyak, mint az adatok alapján célzott hirdetések, de hosszútávon kétségtelenül javítják márkatudatosságot.

A technológia tehát folyamatosan változik, és senki sem tudja, hogy mit hoz a jövő. Egy azonban biztos: az online marketingeseknek az elkövetkező években is bőven lesz dolguk.



Previous Génszerkesztett élelmiszerek az Egyesült Királyságban
Next A nyári viola titka: a szignáleffektus

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

14 − hat =