Metaverzum és fájdalom


Nemrég röppent fel a hír, hogy a metaverzum képes lesz arra, hogy az odalátogatók a fájdalmat is érezzék.
Olvasási idő: 2 perc

Nemrég röppent fel a hír, hogy a metaverzum képes lesz arra, hogy az odalátogatók a fájdalmat is érezzék.

De emellett a tömeget és az ellenállást is érzékelhetik majd a felhasználók. Mark Zuckerberg, a Facebook közösségi platform alapító-vezérigazgatója tavaly októberben jelentette be, hogy az úgynevezett Meta lesz a Facebook, az Instagram, és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető vállalat neve. Céljuk pedig a metaverzum megalkotása. Zuckerberg szerint ebben az általuk megalkotott metaverzumban összetalálkozik majd a digitális és a fizikai világ és olyan online élményt nyújt a felhasználók számára, amelyben mindent megélhetnek. Még a fájdalom is érezhető lesz?

Ám egy japán start-up vállalat még érdekesebb elmélettel állt elő.

Emi Tamaki, aki a H2L nevű vállalkozás vezetője, a metaverzummal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy azok, akik szeretnének élni ezzel a lehetőséggel, megteremtik a fájdalom megtapasztalásának lehetőségét. A H2L egy olyan vállalat, amely a virtuális valóság (VR) és a testmegosztási eszközök fejlesztésére összpontosít. A vállalatnak sikerült kifejlesztenie az első olyan technológiát, amely képes fizikai fájdalmat okozni a metaverzumban. Tamaki továbbá úgy vélte, hogy a fájdalom lehetővé teszi, hogy a metaverzum világát egy valódi világgá alakítsák át, amelyben az átlagosnál sokkal erősebb a jelenlét és az elmerülés érzése.

Azért, hogy a fájdalom érzetét enyhítsék, számos más érzés érzékelésére is hangsúlyt akarnak fektetni, biztosítanák például a súly és az ellenállás megtapasztalását is. Az érzéseket egy egyszerű karpánt közvetítené a felhasználók testének. Az így továbbított jelek ezáltal egy korlátozott testterületen lennének érezhetők.

 

Például, ha egy metaverzum-játékos avatárját lelövik, nagyobb áramot használnak a lövés vagy a robbanás megismétlésére. Ami teljesen borzalmasan hangzik. Az elektromos stimuláció lehetővé teszi a kézizmok befolyásolását, szimulálva a virtuális világban zajló események – labda elkapását vagy akár egy madár csőrét – érzetét.

A viselhető karpánt ötlete Tamaki egy fiatalkori, szívbetegség miatti, halálközeli élményének tudható be.

Úgy gondolja, ez a tervezet a hozzá hasonló, komoly testedzéstől eltiltott embereknek segítene új élményeket szerezni. Álma, hogy a technológia segítségével megtapasztalhasson egy új világot. Még akkor is, ha ez fizikai fájdalommal is jár. – Ez lenne a metaverzum. A kutatók a következő tíz éven belül olyan mértékben szeretnék továbbfejleszteni a technológiát, hogy az emberek gyakorlatilag teljesen “kiválthatók” legyenek a valódi világból, és az érzékeik egy virtuális környezetben is működhessenek. A 2012-ben alapított, Sony által támogatott H2L startup jelenleg kilenc tagból áll.

 

Tamaki azt reméli, hogy 2029-re a technológia képes lesz „megszabadítani az embereket a tér, a test és az idő bármilyen korlátja alól”.

Mert van, akinek nem elég a saját fájdalma? Vagy mintha a krónikus nyak- és hátfájás mellé a nesze egy púpot megkapnánk a viccből. Aki nem ismeri, jelezze és megosztjuk! Szerintünk ennél sokkal többről van szó!

 



Previous 2022 az otthoni étkezés éve lesz a világon vagy csak Amerikában?
Next Agytornász kvíz

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhét − öt =