2022 az otthoni étkezés éve lesz a világon vagy csak Amerikában?


Az otthoni étkezés éve - A Kroger Co., amerika legnagyobb élelmiszerbolt-kiskereskedője 10 élelmiszertrend-előrejelzést közölt még januárban.
Olvasási idő: 3 perc

A Kroger Co., amerika legnagyobb élelmiszerbolt-kiskereskedője 10 élelmiszertrend-előrejelzést közölt még januárban.

A jelentés az otthoni étkezések folyamatos dominanciájáról szól, amelyet a kényelem, a megfizethetőség, az együtt töltött idő, az összejövetelek fontossága, valamint a fenntartható és tápanyagban gazdag élelmiszerek iránti vágy hajt. Az idei évre vonatkozó 10 fontos trend mindegyike egy-egy meghatározó témára vezethető vissza, amely nem más, mint az otthoni étkezés. A Kroger 10 legnépszerűbb trendje 2022-ben három kategóriába sorolható: feltörekvő ízek, termékek prémiummá válása és viselkedésbeli változások. Lássuk csak, vajon mitől lesz ez az otthoni étkezés éve!

1. „Umami” ízrobbanás

Az umamit 1908-ban fedezte fel egy japán kémikus, Kikunae Ikeda. Ez az íz egyszerűen mindent ízletesebbé tesz, mert ízfokozó. Az ázsiai konyhában már régóta ismeretes, hogy a magas umamitartalmú összetevők segítenek az ételek ízének fokozásában, kerekebbé teszik az ízek világát. Japánul az umami kellemes sós ízt jelent, ami megtévesztő, mert tulajdonképpen nagyon leegyszerűsítve a monoszódium-glutamát jelenlétét takarja. Legyenek kétségeink a jóságáról, ugyanis nem csak az összeesküvés-elméletesek tartják károsnak!

2. Mindent fűszerezni

2022 az otthoni étkezés tekintetében a „mindent fűszerezés” éve lesz. Az új trend azért erősödik, mert a fogyasztók kedvenc ételeiket fűszeresebben és ízekben gazdagon fogyasztják. Különleges sajtok, mártások és fűszeres ehető kencék kerülnek előtérbe.

3. Tequila ízek

Az umami trend után, a 2022-es év legjellemzőbb italíze a sós tequila. A tequila egy olyan szeszes ital, amely lehetőséget ad a kísérletezésre. Az érdeklődők sokféle koktélt fedezhetnek fel, és az egyediek létrehozására a fogyasztók Amerikában általában tequilát használnak alapként. Na, ez vajon lenyomja a pálinkát vagy az unikumot?

4. Növényi alapú élelmiszerek

Továbbra is a bolygónk megóvása a cél. A növényi alapú élelmiszerekkel kapcsolatban nem az a legfontosabb, hogy a testünk számára egészségesebb választást jelentenek (habár erről sem szabad megfeledkeznünk!), hanem inkább az, hogy az élvezetes ízek és a kényelem mellett továbbra is segítik a fogyasztókat a karbonlábnyomuk csökkentésében. Emellett nagyon fontos, hogy újrahasznosított összetevőkkel és újrahasznosíthatóbb csomagolással csökkentjük a hulladéktermelésre gyakorolt hatásunkat.

5. Helyi termékek

A fogyasztók a környezettudatos életmódból kifolyólag tisztában vannak vásárlásaik környezeti és társadalmi hatásaival. Általában fontosnak tartják, hogy olyan termékeket vásároljanak, amelyeket a lakóhelyük közelében termesztettek vagy állítottak elő. A legfőbb szempont számukra, hogy frissen szerzett ételeket fogyaszthassanak.

6. Természetes egészség és szépség

A szépséget és az egészséget szem előtt tartó étkezés révén egyre népszerűbbek azok az élelmiszerek és italok, amelyek egészség- és szépségnövelő hatással rendelkeznek. Ilyen például az erjesztett kombuchák, a kollagénben gazdag csontlevesek, az antioxidánsok, a probiotikumok, a cukorcsökkentés és az omega 3-bevitel.

7. Elég jó ahhoz, hogy megmutassuk

Az otthoni főzés nem csak a kényelemről szól egy olyan világban, amelyet a közösségi média ural. Kövessen bármilyen étrendet a fogyasztó, a speciális étrendekhez vagy étkezési stílusokhoz kapcsolódó ételek olyan jóízűek, hogy mindenki élvezheti őket, senkinek sem kell kimaradnia az étkezés nyújtotta élményből.

8. Visszatérés a gyermekkori ízekhez

Pontosabban, az előrejelzés szerint jönnek az 1990-es évek nosztalgikus ízei. Talán nincs is lélekmelengetőbb egy kis gyermekkori nosztalgiánál. De ez inkább csak Amerika hatása lesz ránk.

9. Az otthoni étkezés és főzés élménye

Az otthoni főzés már nem csak a kényelemről szól, hanem összesűríti az éttermi és utazási élményeket. A fogyasztók emelik a lécet az otthoni étkezési élmények újrateremtésekor, és a fagyasztott élelmiszerek prémiumozásával.

10. Tálalás kis adagokban

A fogyasztók számára különféle kis kiszerelésű ételek állnak rendelkezésre. Charcuterie board őrülete, azzal a céllal, hogy különféle kis adagokat kínálva a legtöbbet hozzák ki minden étkezésből, tovább folytatódik. Ezzel tompítani lehet az egyetlen étel iránti elkötelezettséget is.

Minden azt mutatja, hogy az étkezés ma már többet jelent, mint egy fiziológiai létszükséglet kielégítését. Otthoni étkezés ide vagy oda, a mi véleményünk az, hogy ebből a 10-es trendből elég sok minden kimaradt. A TudományPláza a következőket vetíti előre:

  • Mivel az étkezés közösségi élménnyé vált egyre komolyabbak lesznek az elvárások az éttermek és étkezdék felé is. A kis helyi, egészséges ételeket forgalmazó vagy kulináris érdekességet nyújtó éttermek előtérbe kerülnek majd.
  • 2022 a diéták a csodamódszerek és a „megmondom a tutit” étrendek éve lesz.
  • Az éttermek nyitni fognak és állatbarát helyek lesznek.

Ön is tud egy trendet? Szóljon hozzá a cikkhez!



Previous Melyik a Facebook legsebezhetőbb korosztálya?
Next Metaverzum és fájdalom

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt × négy =