Bercode – Az influenszer marketing új iránya


Bercode – Az influenszer marketing új iránya
Olvasási idő: 3 perc

A törzsvásárló-kártyák olyan marketing eszközök, melyekkel egy vállalat, az ügyfelei fogyasztói magatartását és vásárlási szokásait képes figyelni.

A cél, hogy a cégek a lehető legjobb ajánlatokkal álljanak elő időről időre, a kártya tulajdonosa pedig az ilyen ajánlatokhoz jusson hozzá kedvezményesen. Mivel mindenki szeret kedvezményeket kapni, valamilyen extra szolgáltatásban részesülni – főleg, ha ezeket az előnyöket többletköltség nélkül élvezhetjük –, akkor igazán kevés kivetnivalót találhatunk a Benefit Barcode Inc. munkásságában, amely mögött 20 évnyi tapasztalat van.

A Bercode elnevezés a Benefit és a Barcode összevonásával létrejött fantázia név.

A Bercode platform ingyenes lehetőséget biztosít közösségek számára, hogy azok tagjaikkal (ügyfeleikkel, rajongóikkal stb.) a kapcsolatuk költséghatékonnyá tétele (automatizált díjbegyűjtés, logisztika, elszámolás stb.) mellett számukra extra külső vásárlói előnyöket biztosítsanak, valamint a kiskereskedő partnereik számára többlet forgalmat generáljanak. Emögött a hivatalos szöveg mögött, második olvasásra is jóval több lehetőséget tudunk felfedezni, mint azt elsőre gondolnánk. A Benefit Barcode Inc. alapítója, Jáger László szerint az általuk felépített platformban rejlő előnyök a legegyszerűbben úgy fogalmazhatók meg, hogy:

„A Bercode egyszerre nyújt előnyöket kereskedőknek, kártyabirtokosoknak, különböző, embereket tömörítő szervezeteknek, influenszereknek, önkormányzatoknak, alapítványoknak, egyesületeknek, de a Bercode által biztosított előnyök marketing és pénzügyi szempontból is komoly lehetőségek. Nem csak arról szólnak, hogy egy kártyán elhelyezett speciális vonalkód segítségével azonnali kedvezményeket kaphatunk boltokban vagy szolgáltatóknál.”

Mivel a magyar tőkealapok az Európai Unión kívüli cégekbe nem fektethetnek, a Bercode startup székhelye pedig már az Amerikai Egyesült Államokban van, ezért a cég alapítói egyedi modellt alkothattak a befektetők számára. Az eddig befolyt 300 millió forintos összegből létrejött az a platformot és applikáció, ami most már szolgáltatni tud. Startup kifejezéssel élve megvan az MVP, a minimum viable product, azaz a legkorábban piacra vihető modell, ami már működik. A Bercode mostanra eljutott odáig, hogy kiszolgálja a magyar piacot is, ez az összeg még nem elegendő arra, hogy a Bercode nemzetközi szintre léphessen, a gyors tempóban való növekedés reményében.

A globális piacra lépés egy kifejezetten fontos momentum a startupcég számára.

A Bercode második körös forrásbevonását a „vegyél el kártyát, kapsz egy részvényt” nevezetű speciális művelettel igyekeznek megoldani. Ez azt jelenti, hogy Jáger László, a cég alapítója lemond 50 000 részvényéről azok számára, akik bercode-os kártyát vásárolnak, akár csak 20 000 forintért is. A Bercode közösségi finanszírozási kampánya idén februárban indult, a felajánlott részvények pedig várhatóan nyár elejére már az új tulajdonosokhoz kerülnek. Ennek segítségével piacra kerülhetnek virtuális relikviák (bögre, póló, sapka stb.), valamint megkezdődhetnek a nemzetközi tevékenységek is. Az összes szükséges fejlesztéshez, továbbá egy amerikai és egy ázsiai iroda megnyitáshoz még nincs meg a kellő forrás, de Jáger László úgy gondolja, hogy 2022-ben sikerül megvalósítani ezeket az üzleti célokat is.

A Bercode közösségi kártya vonalkóddal    A Bercode közösségi finanszírozási kampánya

Az üzleti tervek szerint 2025-re a felhasználók száma a 100 millió főt, a cég értéke pedig a 300 millió dollárt is meghaladhatja.

Habár az új tulajdonosok jogilag nem befektetői lesznek a cégnek – ők diszkont kártyákat vásárolnak –, a részvényeket ajándékként kínálják fel számukra, amit akár vissza is utasíthatnak. A bercode-birtokosok vásárlói előnyökre tehetnek szert több mint ezer magyarországi kiskereskedőnél, helyi szolgáltatónál, emellett még az akciós termékekre is jár az alapkedvezmény fele. A különbség az akció és állandó kedvezmény között, hogy míg az egyiket folyton figyelni, keresgélni kell, addig a másikat bármikor használhatjuk csupán annyival, hogy fizetéskor felmutatjuk a bercode-os kártyánkat, ezáltal pedig máris kedvezőbb áron juthatunk hozzá a kiválasztott termékhez.

A Bercode applikáció egyik előnye, hogy a kártyákat használhatjuk virtuálisan is, hogy a sok plasztikkártya ne szennyezze a környezetünket. De az app-ba integrált térképpel azt is láthatjuk, hogy melyik a legközelebbi elfogadóhely a közelünkben vagy, hogy eddig mennyi pénzt spóroltunk meg a kártyánk használatával! A Benefit Barcode Inc. célja, hogy minden olyan területről legyenek elfogadó partnereik, amelyek egy család rendszeres kiadásait lefedik.

De bárki lehet bercode-kibocsátó és bercode-elfogadó is. Előbbi esetben ügyfélkör- vagy tagságnövelés, utóbbiban több millió új potenciális vásárló is a lehetséges előnyök közé tartozik.

Ilyen kártya a TudományPláza kártyája is.

Ha valakit komolyabban érdekelne a rendszer működése és a benne rejlő lehetőségek, úgy keresse fel a Benefit Barcode Inc. honlapján a BEFEKTETŐKNEK szánt menüpontot. Amennyiben úgy döntene, hogy pénzt is fektetne a cégbe (akár csak 20 ezer forintot), úgy tíz százalék kedvezményt kap, ha a tulajdonosi kártya megvásárlásához ide kattint.

Ha tetszenek a cikkeink és szeretné támogatnia a tudomány szélesebb körben történő terjesztését, érthető módon és érdekesen, vagy szeretne tudományos érdekességeket olvasni, akkor közös előnyhöz juthatunk, ha azzal támogatja szerkesztőségünket, hogy megveszi a TudományPláza kártyájának valamelyik fajtáját ide kattintva.

Ha nincs módja a munkánkat támogatni, úgy díjmentesen is lehet Önnek TudományPláza kártyája, ha egy Basic bercode-dal ellátott kártyát tölt le – érthetően – szűkebb felhasználási lehetőségekkel.

Bercode kártyák és applikáció



Previous 5 fontos tudnivaló a megfelelő informatikai háttér kialakításáról
Next Minden Széchenyivel kezdődött – a magyar kaszinózás kezdetei

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő − 1 =