A most is tartó francia közlekedési sztrájk mellett, ellenére van egy olyan város a Pireneusok északi oldalán, ahol ingyen lehet utazni.
A magyarok által is ismerhető bájos Pau város lakosai ingyen utazhatnak a világ első hidrogénüzemű buszaival. A Fébus-nak nevezett expressz hidrogénbusz (BRT – Bus Rapid Transit) a Ballard Power Systems gyártmánya, a Van Hool belga mérnöki vállalat tervezésében. A cég egyébként tram-bus néven emlegeti. Az egyenként 18,61 méteres járművek nyolctagú buszflottája közül 2019 decemberében hat indult útjára.
A Fébus buszok 1,8 millió euróba kerülnek, 6 km-es expressz útvonalon haladnak és 14 állomásuk van Pau vasútállomása és a kórház között. Az útvonal nyolcvanöt százaléka védett sáv, a kereszteződéseknél pedig a Fébus előnyben részesül. Ez garantálja a mintegy 17 perces utazási időt mind a csúcsidőn belül, mind a csúcsidőn kívül 125 ember számára. Ami 42 ülést + 4 összecsukható ülést jelent. Az Exqui.City 18 jelű prémium városi, hidrogénbusz üzemanyagcellás hajtású, 3,3 m magas, 2,55 m széles csuklós busz. Kétszáztíz kilowattos villanymotorral (Velocity HD100, Siemens PEM2022 – mágneses) hajtott jármű, amely tíz perc alatt teljesen megtankolható, hatótávolsága pedig háromszáz kilométer. Belépési magassága 33 cm.
A Fébus energiáját hidrogén üzemanyagcellából nyeri.
A járműveket egy éjszakán át újratöltik egy egyedi állomáson, amely napenergiával működő elektrolizálóval napi 268-274 kg hidrogént termel. Ez egy teljesen szénmentesített szállítási rendszer szennyezés nélkül. Minden hidrogénjármű csak vizet bocsát ki. Franciaországban van egy légkörvédelmi terv, az úgynevezett energiaátmeneti törvény, amelynek célja a környezetvédelmi és közegészségügyi kérdések megoldása. Sok városnak külön terve van a megújuló energiák támogatására.
Az Európai Bizottság a hidrogént olyan energiahordozóként írta le, amely „nagy tisztaságú és hatékony energiaellátási potenciállal rendelkezik. Noha a hidrogénüzemű járműveknek sok előnye van, a költségek és a töltőrendszer hiánya potenciálisan akadályozhatják a széles körű alkalmazást. A technológia jelenleg drága. De, a szakértők szerint, az üzemanyagcellák és a hidrogéntartályok tömeges előállítása következtében a járművek költségei gyorsan csökkennének. 2025-re egyes buszgyártók szerint a hidrogénbuszok ára megegyezik majd az elektromos akkumulátorral működő járművek költségeivel.
No Comment