A szegedi egyetem kutatói ázsiai hun temetők feltárását végzik majd Kínában

Fotó: Bobkó Anna
Olvasási idő: < 1 perc

Belső-Mongóliában és az Altáj régióban kezdhet meg hamarosan ásatásokat Dr. Neparáczki Endre, a szegedi egyetem kutatója egy új magyar-kínai együttműködésnek köszönhetően.

Az ásatás célja az ázsiai hunok régészeti és archeogenetikai kutatása, hun temetők feltárása. A Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központja (SZTE IKIKK) Archaikus és Recens Humán Genomikai Kompetenciaközpont és a Pekingi Nemzetközi Tanulmányok Egyetemének Nemzeti Kulturális Fejlesztési Intézete (BISU) együttműködésének keretén belül várhatóan csereprogramok, magas szintű tehetséggondozás és közös tudományos munkák publikálása is megvalósul majd.

Dr. Neparáczki Endre, a Magyarságkutató Intézet Archeogenetikai Kutatóközpont igazgatójától, az SZTE IKIKK Archaikus és Recens Humán Genomikai Kompetenciaközpont senior kutatója szerint a kutatás legfőbb célja az ázsiai hunok régészeti és archeogenetikai kutatása. Ennek helyszíne a Belső-Mongólia és az Altáj régió, ahol számos ázsiai hun temető található a régióban. A megállapodás lehetőséget kínál arra, hogy megkezdődhessen a területek közös vizsgálata és feldolgozása. Az együttműködés hosszas előkészítő munka után jöhetett csak létre. Aláírói Dr. Neparáczki Endre és Li Jiashan professzor asszony, a BISU Kutatóintézet (Beijing International Studies University) igazgatója volt.

Previous 2023-as trendek a robotikában