Új dinoszauruszfajt azonosítottak

Általánosságban az Ngwevu abban különbözik az M. carinatus-tól , hogy sokkal robusztusabb koponyacsontja van, amint azt a csontok és a koponya hosszának különféle mérése mutatja

Új dinoszauruszfajt azonosítottak brit és dél-afrikai kutatók egy több mint 40 éve Dél-Afrikában talált fosszília alapján.

A maradványokra 1978-ban bukkantak és azóta a johannesburgi Witwatersrand Egyetem gyűjteményében őrizték. Akkor a kutatók úgy vélték, hogy a korai jura időszakban élt massospondylus maradványait találták meg. Ám a csontok és a koponya újabb vizsgálatából kiderült, hogy egy teljesen új fajról van szó.

A PeerJ című tudományos folyóiratban bemutatott tanulmány szerint a Ngwevu intloko – szürke koponya – nevű lelet a sauropodomorpha (gyíkláb formák) alrendjébe tartozó új faj és egy teljesen új nemet takar. Általánosságban az Ngwevu abban különbözik az M. carinatus-tól, hogy sokkal robusztusabb koponyacsontja van, amint azt a csontok és a koponya hosszának különféle mérése mutatja.

Az állat három méter hosszú, izmos testalkatú, két lábon járó és hosszú nyakú lehetett kicsi fejjel.

Növényeket és kisebb állatokat fogyasztott, amikor még valamikor 200 millió éve élt, a földtörténeti triász és jura időszak között, amikor jóval összetettebb ökoszisztémák uralták a bolygót.

A massospondylus a dinoszauroszok egyik legelső neme, amely a jura időszak kezdetén élt. Dél-Afrikában rendszeresen találtak maradványait, a sauropodomorpha alrendbe tartoznak és a sauropodák elődjeink tartják őket. A kutatók most elkezdik megvizsgálni az eddig a massospondylusnak vélt fosszíliákat, mondván annak az eddig feltételezettnél több faja is létezhet. A felfedezés segítheti a kutatókat abban hogy jobban megértsék a triász és a jura közötti átmenetet.

Previous Több száz neandervölgyi pattintott kőszerszámot találtak