Egy titokzatos mélytengeri cápa

Egy titokzatos mélytengeri cápa híre járta be a világot nem régen.
Olvasási idő: < 1 perc

Egy titokzatos mélytengeri cápa híre járta be a világot nem régen.

Az óceánok mélyére a Nap sugarai sem hatolnak be, de most kiderült, hogy egy olyan állat is lakik odalent, amely 200 millió éve gyakorlatilag nem változott semmit. Ez a hatkopoltyús cápa (Hexanchus griseus), amelynek számos mélytengeri lényhez hasonlóan életmódja is rejtély.

A szokásos körülmények között inkább a mezo- és batiális zónák sötétebb vizeit részesítik előnyben (legfeljebb 2500 méter mélyen), a sekélyebb vizekbe csak az éjszaka leple alatt járnak táplálkozni. Mivel a felszínre való felemelkedés megzavarhatja és károsíthatja a cápákat, az utólag gyűjtött adatok nem képesek a normális mozgásuk igazi ábrázolása. Ezért egy tudóscsoport arra törekedett, hogy tegyen valami olyat, amit azelőtt soha nem vittek véghez. Jelöljenek meg egy ilyen cápát a természetes élőhelyén.

A Florida Állami Egyetem által vezetett tengerbiológusok egy csoportja a Bahama-szigetekre utazott az OceanX kutatóhajó, az Alucia fedélzetén, hogy tengeralattjáróval lemerülve saját élőhelyén találkozzon a hatkopoltyússal.

Ez egy nagy cápa, amely legfeljebb 8 méter hosszú, széles testtel és fényes zöld szemekkel.

A legtöbb cápához hasonlóan élő zsákmányra vadászik, illetve a tengerfenéken levő elhullott tetemekből lakomázik. Ez az életmód jól működik és a tudósok úgy gondolják, hogy az egyedek akár 80 évig is élhetnek.

A fenti felvétel ugyan nem az a cápa, amit megcímkéztek de jól illusztrálja annak méreteit.

A megjelölésként használt „címke” 3 hónapig marad a cápán majd leválik. A felszínre úszik és az összegyűjtött adatokat műholdas linken keresztül feltölti egy feldolgozó központba, ahol elemezhetővé válik.

Ha a kutatók elmélete helyes, akkor ugyanazt a vertikális vándorlási viselkedést fogják tapasztalni, mint a többi cápa esetében.

Previous Antibiotikum-rezisztencia katasztrofális következményekkel