Hogyan lehet valaki biokémikus? – Egy ritka szakma a Jooble portálról

Hogyan lehet valaki biokémikus?

A biokémikus a jövő hivatása, amely hatalmas lehetőségeket nyit meg a munkavállalásra és az önmegvalósításra.

A modern társadalomban a biológia, az orvostudomány és a biomérnöki tudomány rohamosan fejlődnek – a biokémikus ezeken a területeken találhat munkát. A Jooble állás weboldalon a lehetőségek új tárházát találhatja, ha az alábbi kulcsszavakra keres rá: győri állások.

A biokémikus az élő szervezetekben végbemenő összes kémiai folyamatot tanulmányozza, így a biokémikus szakorvos munkája szükséges az őssejtek és a genetika, a szervezet különböző gyógyszerekkel vagy kórokozókkal szembeni, illetve allergiás reakcióinak vizsgálatához. A biokémikus más területeken is jelen van, mint például a gyógyszerészet, a törvényszéki szakértők, a bioinformatika, a genetika, a toxikológia, az ökológia, az immunológia, és így tovább. Emellett folyamatosan jelennek meg új szakmák ezen a szakterületen.

A biokémikus szakma leírása

A biokémikus egy olyan szakember, aki tökéletesen ismeri a kémiát, a biológiát, a genetikát, a farmakológiát, a botanika alapjait és más kapcsolódó tudományterületeket. Rájuk van szükség az egészségügyi központokban, kutató laboratóriumokban, az állattenyésztésben és a mezőgazdaságban. A biokémikusok felfedezései lehetővé teszik a betegségek kialakulási módjainak meghatározását, hatékony gyógyszerek létrehozását, amelyek minimális mellékreakciókkal rendelkeznek, növelik a mezőgazdasági növények termését, az időjárási viszonyokkal szembeni ellenálló képességüket, vagy a termesztett növények új hasznos fajtáit nemesítik.

Egy biokémikusnak ideális esetben nemcsak a kémiából és a biológiából, hanem a matematikából is rendelkeznie kell alapos ismeretekkel. Ráadásul a legújabb technológiák korszerű fejlesztése megköveteli az informatikai szféra kifogástalan ismeretét, hiszen ma már egyetlen biokémikus sem tud dolgozni számítógép, speciális programok és speciális technológiák nélkül.

Foglalkoztatási kilátások

A biokémia szakembere különféle irányokban kaphat munkát, felsoroljuk a leggyakoribbakat:

• Gyógyszertan;
  • Vitaminok, biológiailag aktív kiegészítők előállítása;
  • Tudományos laboratóriumok, kutatóközpontok;
  • Mezőgazdaság, kultúrnövény termesztés, állattenyésztés;
  • Félkész termékek gyártása;
  • Műtrágyagyártás.

Kötelezettségek.

A szakterülettől és a munkavégzés helyétől függően a biokémikus a következő feladatokat végezheti el:

• Tudományos kutatások végzése.
  • A biokémiai elemzés technológiai folyamatának és módszereinek javítására irányuló munka.
  • Az elemzéssel és az elvégzett munkával kapcsolatos releváns dokumentumok időszerű és pontos kitöltése.
  • A késztermékek kémiai összetételének és tulajdonságainak ellenőrzése.
  • Nyersanyagok, félkész termékek, anyagok és reagensek kémiai ellenőrzésének módszereinek kidolgozása és megvalósítása.
  • A vegyi anyagok tartalmának szabályozásáért felelős biokémiai mutatók ellenőrzése.

Hogyan lehet valaki biokémikus?

Ahhoz, hogy szakképzett biokémikus lehessen valaki, szakmai felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie. Ezért érdemes olyan képzési területeket választani, mint a „Biokémia”, „Kémia”, „Biológia”, „Biomérnöki”, „Biotechnológia”, „Bioinformatika”, „Molekuláris biológia”. Ilyen szakterületek hazai és külföldi egyetemek biológiai és kémiai karain találhatók. Külön képzési területek találhatók az orvosi és a mezőgazdasági egyetemeken is.

Previous Világszínvonalú hallásjavító műtét és hallássegítő csúcstechnológia fejlesztés Magyarországon