Az okos technológiákkal csökkenthető a plagizálás az oktatási intézményekben.
2016-ban már írtunk róla, hogy új plágiumkereső szoftver érkezett Magyarországra. Úgy tűnik azonban, hogy az eltelt két év nem okozott robbanásszerű használatot, mert az oldal, most újra hallat magáról.
Az tény, hogy az ellenőrző szoftverek jobban teljesíthetnek, mint az emberek és egy erősebb képességű algoritmus néhány perc alatt észleli a lopott szöveget, illetve annak eredeti forráshelyét is. Az átfogalmazott szöveg sem marad észrevétlen. Egyre több plágium ellenőrző fejleszti tovább a rendszerét úgy, hogy a plágiumot bármilyen nyelven észrevegye. Tehát a ezek használatával minden ország számára megszűnik a plágiumkeresés akadálya.
Sokak szerint a plágiumkezelő intézkedéseket már az iskolás kor elején el kell kezdeni. Külföldön általános vélemény, hogy az iskolákban a tanároknak sokkal többet kell foglalkozniuk azzal, hogy megtanítsák a diákoknak a plágium elkerülését. Fontos tudatosítani a gyerekekben, hogy a plágium nem elfogadható, és büntetést von maga után.
A plag.hu szerint a plagizálás megakadályozására különböző módszerek alkalmazhatóak: például tesztelni, hogy a gyerekek tudják-e mi számít plágiumnak, ezzel felderítve a tudásbéli hiányosságokat, amiket utána könnyű megtanítani nekik. A tanároknak hangsúlyozni kell, mennyire fontos a plágium elkerülése, milyen hasznos készségszinten tudni a plágiumelkerülő technikákat. Azt is tudatosítani kell, hogy a kész műveket teljes egészként értékeljék, illetve megtanulják az írás és szövegszerkesztés összes szabályát.
A plag.hu rendszerfejlesztői, A. Vinckevicius (nem tudjuk mit takar az A.) és Chrost Klaus, nemcsak egyetemi szinten tapasztaltak plágiumot, hanem iskolákban is, ezért ingyenes hozzáférést biztosítanak az iskolákban tanító tanároknak a diákok írásbeli feladatainak értékeléséhez. A tanárok önállóan ellenőrizhetik a diákok munkáit, vagy megkérhetik őket, hogy az ellenőrző szoftveren keresztül küldjék be a dolgozataikat.
Mivel a plágium ellenőrzők jól átgondolt funkciókat kínálnak, a tanárok rengeteg időt takaríthatnak meg velük, és a diákok tökéletesen elsajátíthatják a plágium megelőzésére szolgáló készségeket a jövőben.
Ha nincs még topológikus ábra a hálózati eszközökről, akkor azt is
kellene készíteni, egyrészt a gyors hibaelhárítás, másrészt a
jövőbeli bővítések tervezése miatt.