Selyemcsavaros újítás a sebészetben

Forradalmasíthatja a sebészetet a törések selyemcsavaros rögzítése

Forradalmasíthatja a sebészetet egy új eljárás, amelyben százszázalékos selyemből készült csavarokat használtak törések rögzítéséhez – ismertette a BBC News.

Forradalmasíthatja a sebészetet a törések selyemcsavarok rögzítéseA kutatásban résztvevő amerikai tudósok szerint a fémrögzítőket ezek után természetes fonálból készült csavarokra és lapocskákra lehet lecserélni, amelyek egy idő után felszívódnak a testben. Bár, az eljárást eddig sajnos csak rágcsálókon tesztelték, a selymet korábban is használták már orvosi varratokhoz, sőt az utóbbi időkben a korszerű orvosi implantátumokban is alkalmazzák.

Az új kutatásban a massachusettsi Tufts Egyetem egészségügyi mérnökei csavarokat készítettek orvosi minőségű selyemből különlegesen tervezett öntőformák segítségével. Ezeket a selyemcsavarokat patkányok hátsó lábába ültették be, ahol négy-nyolc hétig sikeresen funkcionáltak. A kísérlet végére a selyemcsavarok elkezdtek felszívódni. Erre a kísérletre alapozva, a kutatók szerint bebizonyosodott, hogy a selyem ígéretes pótlása lehet az eddig használt, fémből készült lemezeknek és csavaroknak. „Nagyon izgalmas a jövő. Egy egész sor ezen alapuló ortopédiai megoldásra gondolhatunk a gyógyításban, a csavarokon és lemezeken kívül bármi szóba jöhet, aminél nem akarjuk, hogy a fém a testben maradjon” – fogalmazott David Kaplan, a Nature Communications folyóiratban publikált kutatás vezetője.

A tudós kiemelten hangsúlyozta azt is, hogy az új anyag nem zavarja a röntgensugarakat, nem szólalnak meg miatta a riasztók, és nem okoz érzékenységet a hidegre.

Previous Károsítja a gyerekek artériáit a passzív dohányzás