Japán újítása – a láthatatlan vonat


Japán újítása - a láthatatlan vonat
Olvasási idő: 2 perc

Harry Potter varázsvilága is megirigyelné a japán Seibu vasúttársaság innovációját,

Japán újítása - a láthatatlan vonata láthatatlan vonatot, mely előzetes tervek szerint 2018-ban, a társaság százéves évfordulóján kerül átadásra.

Japán már régóta úttörőként szerepel a vasúti közlekedés történelmében. A világon elsőként 1964-ben ők hoztak létre vasútvonalakat nagysebességű vonatok számára, tavaly pedig megdöntötték a vasúti sebesség világrekordját, 603 km/órás sebességre felgyorsuló vonatukkal. Biztosan állíthatjuk a hatékonyság, a gyorsaság és a kényelem nagy szerepet játszik az életükben, így nem meglepő, hogy a mércét továbbra is magasan tartják. Ez vezetett el addig, hogy a Seibu vasúttársaság és Szedzsima Kazujó japán építésznő 2018-ban szeretnék átadni legújabb találmányukat, a láthatatlan vonatot.

Japán újítása - a láthatatlan vonatSzedzsima Kazujó, aki 2010-ben az építészet Nobeleként becézett Pritzker-díjat is megkapta tervezi a vonatot, ugyanis különleges stílusa van, többek között a franciaországi Louvre-Lens múzeum tervezése is az ő nevéhez köthető. Az építésznő szeret modern elemekkel dolgozni, melyek rendszerint üvegből, márványból, fémekből készült tiszta, sima és fényes felületek. A vonat megtervezésekor is ebben gondolkodott. A vasúti kocsikat pasztellszínűre festené, a sarkait lekerekítené, hogy ezzel még inkább beleolvadjanak a környezetbe, s hogy a vonat valóban láthatatlan hatást keltsen, befedné félig áteresztő fóliával, így az részben visszatükrözné a fényt. A vonat ezzel a technikával úgy olvadna bele környezetébe, mint egy kaméleon. Szedzsima, aki vonat tervezésével még sosem foglalkozott, azt mondta, nagy különbség nem lehet annak és egy épületnek a megtervezésében, csupán csak annyi, hogy mivel a kocsi a Csicsibu hegyek és Tokió között fog közlekedni, szeretne valami olyat létrehozni, ami szépen beleillik a különböző tájtípusokba is. A tervezőnő nem csak a szerelvény külső megjelenésének tervein dolgozik, de a belső dizájnt is ő álmodná meg. Elképzelései szerint a belső tér egy nappali hatását keltené.

A Seibu vasúttársaság azt ígérte, a vonat kiváló lesz az ingázó munkások számára, azoknak, akik pihenésre és kikapcsolódásra vágynak, de a turistáknak is, akiket garantáltan lenyűgöz majd a vonat különleges megjelenése. Nem kell azonban félni, külseje miatt senki sem fogja lekésni, ha más nem hangja alapján és kerekei láttán mindenki ráismerhet az érkező szerelvényre.

Japán újítása - a láthatatlan vonatA Sinkanszenhez, a japánok szupergyors vonatához hasonlóan ezt a vonatot is a Hitachi fogja gyártani, a tervek szerint a 2018-as átadásra hét darab nyolckocsis példányt készítenek majd el, összesen pedig 56 kocsi gyártását ütemezték be. A mostani Vörös Nyíl vonalán, közel 180 kilométeres szakaszon fog közlekedni az „ezüstgolyó” néven is emlegetett újdonság. Sebességét, erejét és környezetre gyakorolt hatását még nem vitatták meg, ahogy valószínűleg azt sem, hogyan tegyék külsejét elég mattá ahhoz, hogy a vonatról visszaverődő napsugarak ne vakítsák el a várakozó embereket egy pillanatra sem, illetve ne befolyásolják az állatvilágot. Minderre azonban még van két évük.



Previous Az éjszakai gyereksírás a csecsemők összeesküvése?
Next A csernobili atomkatasztrófa

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

14 − 8 =