Melyik reptéren a legjobb az utaskiszolgálás a világon?


Melyik reptéren a legjobb az utaskiszolgálás a világon?
Olvasási idő: 2 perc

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsának globális szervezete, az Airports Council International (ACI) World nyilvánosságra hozta

azoknak a reptereknek a listáját, amelyek elnyerték a szervezet által odaítélt,  a világ legmagasabb szintű fogyasztói élményt nyújtó reptere címet. A nagy presztízsű repülőtéri szolgáltatásminőségi díj, az Airport Service Quality Awards legifjabb létrehozott díja, az ASQ Arrivals Award (Repülőtéri szolgáltatás-minőségi díj – Érkezések kategória) nyertese az új Érkezési felmérés (Arrivals Survey) alapján az indiai Bengaluru városában működő Kempegowda Nemzetközi Repülőtér lett.

Ez az első olyan reptér, amely mind az Indulási, mind az Érkezési szolgáltatásminőségi díjat elnyerte. A világ repterei közül a minden évben díjat kapó kitüntetettek közé a következők tartoznak: az Indianapolis Nemzetközi Repülőtér, a Peking Főváros Nemzetközi Repülőtér, a Szingapúr-Changi Repülőtér, a Toronto Pearson Nemzetközi Repülőtér, a Roma-Fiumicino Nemzetközi Repülőtér, a Mumbaiban működő Chhatrapati Shivaji Nemzetközi Repülőtér, Delhi városának Indira Gandhi Nemzetközi Repülőtere, a Shanghai-Putungi Nemzetközi Repülőtér és a Seremetyevói Nemzetközi Repülőtér.

Idén a nyertesek közt több olyan reptér is szerepelt, amely először kapott ASQ díjat.

Ezek közé tartozik a hondurasi Ramón Villeda Morales Nemzetközi Repülőtér, valamint a Dublin Nemzetközi Repülőtér, az Oslo Nemzetközi Repülőtér, a Helsinki Nemzetközi Repülőtér, a Southampton Nemzetközi Repülőtér, a Bristol Nemzetközi Repülőtér és a London City Nemzetközi Repülőtér. Több spanyolországi repülőtér, köztük az Almería, a Girona, a Melilla, a Zaragoza, és az Alicante-Elche szintén első alkalommal került fel a nyertesek listájára.

A kanadai Fort McMurray Repülőtér és az ománi Muscat Repülőtér is új tag az ASQ díjak nyerteseinek csapatában, és számos korábbi díjazott továbbra is előkelő helyen végzett a rangsorban. A „Legjobb infrastruktúra és utaskezelés” (Best Best Infrastructure and Facilitation) kategóriában nem kevesebb mint hét indonéziai és nyolc kínai repülőtér kapott díjat a saját méretkategóriájában.

Mind a hagyományos, mind az újonnan bevezetett kategóriákban azok a repülőterek nyertek díjat, amelyek a legtöbbet tettek azért, hogy kielégítsék az utasok folyamatosan bővülő igényeit, egyre magasabb szintű szolgáltatást és kiemelkedő teljesítményt nyújtva.

A nyertes repülőterek képviselői az ACI szeptemberben, Indonéziában, Bali szigetén megrendezésre kerülő második Fogyasztói élmény globális csúcstalálkozójának (Customer Experience Global Summit) keretében sorra kerülő ASQ díjátadó ünnepségen (ASQ Awards Ceremony) vehetik át a díjakat.

Az ASQ Departures (Indulás) program az utasok szolgáltatásokkal való elégedettségét 34 teljesítménymutató alapján értékeli. A világ 100 legforgalmasabb reptere közül mintegy 75 vesz részt a programban. Ez azt jelenti, hogy 2018-ban a világ 8,3 milliárd légiutasának több mint a fele vett igénybe ASQ felmérésekben részt vevő repülőteret.

A 2018-as ASQ díjak nyerteseinek listája a következő linkre kattintva érhető el: ASQ Award Winners



Previous Nőnap kicsit másképp
Next A nők egészsége fontos a világ számára

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − 4 =