A régió legjobban felszerelt neuromarketing-laborját hozta létre a Budapesti Corvinus Egyetem.
A Gellért Campuson található neuromarketing-labor a régióban egyedülálló kapacitású. Tíz darab, Tobii márkájú, monitoron rögzíthető – weboldalakra, képekre, kreatívokra adott reakciók mérésére alkalmas – szemmozgást követő eszközt tartalmaz. Továbbá van egy hordható szemüveg is, amely mozgásban lévő tesztalanyok, például vásárlók figyelmének monitorozására alkalmas. Ez a tíz eszköz hatalmas mennyiségű adattal képes kiszolgálni az emberi viselkedés kutatóit a menedzsment, a marketing, a pszichológia és a szociológia területén.
A laborhoz kutatóműhely kapcsolódik. Varga Ákos, a Corvinus Digitális Marketing Tanszékének vezetője kiemelte, hogy a szemmozgás követésének technológiája – eye-tracking vagy attention computing – képes valós idejű, megbízható, robosztus adatokat szolgáltatni az emberi viselkedés kutatásához.
Az új neuromarketing-labor marketinganyagok tervezésében, a vásárlói preferenciák vizsgálatában, a termék- és csomagolástervezésben vagy a felhasználói élmény (UX) fejlesztésében segíthet. Sőt, az egyetemi oktatáshoz, a tananyagok hasznosulásának vizsgálatával, is hozzá tud járulni. A tudományos munkában minden területhez képes kapcsolódni, amely a vizuális figyelem, kognitív folyamatok mérésével, értelmezésével is foglalkozik. Vagyis a vezetés, a marketing, a pszichológia, szociológia kutatásának is remek eszköze. A kutatóműhely egy mérföldkő, hiszen lehetőség nyílik vele piaci igények kielégítésére is.
A laborral együtt nemcsak élvonalbeli technológia, de új kutatási területek, számtalan együttműködési lehetőség, és a hallgatók számára is vonzó tanulási környezet érkezik meg a Corvinusra.
No Comment