A Magway egy forradalmian új e-kereskedelmi kézbesítési rendszer.
Egy pillanatra csukjuk be a szemünket! Képzeljük el, ahogy megrendelünk az interneten valamit, ami majd, mint a víz vagy a gáz és a távhő, csöveken érkezik meg hozzánk! Valljuk be, ez egy nagyon innovatív jövő! Olyan, amit a Magway kínál a világ számára.
Mivel az online vásárlás robbanásszerű növekedése meghaladta a kézbesítési módszerek fejlődését sokak szerint sürgős változásra van szükség. Már csak a tehergépjárművek folyamatosan növekvő mennyisége miatti negatív környezeti hatások kezelése és a klímavédelmi célok teljesítése érdekében is. De az ENSZ jóslatát is figyelembe kell venni! E szerint 2050-ig a világ lakosságának 68 százaléka városi területeken fog élni. Az ilyen demográfiai változások megnövelik annak szükségességét, hogy kitaláljuk, hogyan szállítható el az áru a fogyasztók számára a zsúfolt nagyvárosokba, hatékonyan és környezetkárosítás nélkül. A koncepció eredetileg a Hyperloop iránti növekvő érdeklődésen alapult, amely a Tesla alapítója, Elon Musk eredetileg javasolt nagy sebességű szállítási koncepciója.
A Magway javítja a levegő minőségét és csökkenti a forgalmi dugókat, torlódásokat
azáltal, hogy a jelentős számú csomagot és az azokat szállító furgonokat eltávolítja az autópályákról és a városi területekről. A szabadalmaztatott technológia további előnye, hogy a Magway megbízhatóbban, nagyobb kiszámíthatósággal és jelentősen csökkentett működési költségekkel szállítja az árukat. (Bár a kezdeti befektetés és a rendszer kialakítása nem kevés pénzt követel.) A tőkebefektetések szintén jelentősen csökkennek, ráadásul a rendszer – természetéből következően – független az időjárási viszonyoktól és biztonságosabb, mint a közúti szállítás.
A szállítójárművek kis átmérőjű (0,9 m) csövekben futnak, megbízható lineáris motorok hajtják meg őket, továbbá nem tartalmaznak mozgó alkatrészeket a meghajtóban. A lineáris motorok működésének alapja, hogy mellőzik az egyenáramú DC és váltóáramú AC motorok működése során állandósult forgó mozgást, mivel az elmozdulást mágneses egységek sorba fűzésével oldják meg. Ha valakinek úgy jobban tetszik, akkor mondhatjuk, hogy a rendszer hasonló a hullámvasutak technológiájához.
A Magway szabványméretű rakományokat szállít majd az elosztóközpontok és a konszolidációs raktárközpontok között HDPE (High-density polyethylene) csöveken keresztül. Képes lesz teljesíteni az online megrendelések több mint 90 százalékát, plusz az összes online élelmiszer biztonságos körülmények között szállítható majd. Csökkenti a nehéz tehergépjárművek forgalmát az elosztó központok és a konszolidációs központok között. A szállító csöveket el lehet temetni, meg lehet emelni vagy futhatnak a föld felett is. A szállítóládák pedig nagyjából megegyeznek a kiskereskedők által használt szállítóeszközök méretével, így nagyon könnyen integrálhatók a rendszerbe.
A Magway fenntartható, hatásos megoldást fejlesztett ki, kipróbált technológiát és saját nemzetközi szabadalmait ötvözve.
A Magway 2017-ben alapított vállalata előrehaladott tárgyalásokat folytat online kereskedőkkel, logisztikai vállalatokkal és helyi önkormányzatokkal. Már működik, már elindult, de további befektetőket keres. Az Egyesült Királyságból kiindulva az alábbiak szerint térülhet meg és generálhat bevételt:
- biztonságos áruszállítási megoldások biztosítása repülőterek számára,
- a szállítás átalakítása az Egyesült Királyságban és a városközpontokban,
- nemzetközi terjeszkedés.
Már több mint 1 millió fontot gyűjtöttek az integrált hajtástechnika és két demonstrációs pálya fejlesztésére az Észak-Wembley-i tesztüzem részére. A kiegészítő forrásokat, az esetleges további támogatásokat a fejlesztés felgyorsítására, egy nagyobb csapat felépítésére és további szabadalmak regisztrálására használják majd fel.
Az első tervezett útvonal már három év múlva működőképes lehet és a London északi részén fekvő Hatfieldtől a London nyugati részén fekvő Park Royal-ba vezetne 32 kilométeres távolságot fogja áthidalni.
Noha a Magway jelenleg az árufuvarozásra összpontosít, azt reméli, hogy a jövőben 850 km nyomtávot telepíthet a leszerelt londoni gázvezetékek helyére, így csomagokat szállíthat a város lakosai számára. Egy 850 kilométer hosszú (528 mérföld) londoni csőhálózat 5-7 milliárd font közötti költségbe kerülne, és 20-25 év alatt lehetne kivitelezni.
Végül meg kell jegyezni, hogy ez a csöveken keresztüli szállítási mód nem új dolog.
2017-ben az Amazon már szabadalmaztatott egy földalatti kézbesítő rendszert, amely szállítószalagok és vasúti kocsik segítségével szállítja a csomagokat a regionális depóktól a városközpontok szállítási csomópontjaihoz. Londonban is volt már egy földalatti postavasút-rendszer, amelyet 1927-ben építettek, napi több mint 4 millió levél kapacitással, de 2003-ban bezárták.
Az Egyesült Királyság a világ negyedik legterheltebb fejlett országa. Költségük 2016-ban 30,8 milliárd font volt. Ezen felül, csak az útkarbantartási költségek meghaladják a 2 milliárd fontot évente. A nehéz tehergépjárműveknek úthálózatra gyakorolt amortizáló hatása meghaladja a 17 milliárd fontot évente, aminek kevesebb mint egyharmadát adók segítségével fizettetik meg. A Magway, a tervek szerint, a jövőben csökkenti a nehéz tehergépjárművek használatát és jelentősen javítja az utak forgalomterhelését. De a fejlesztés kiváló alkalom lehet arra is, hogy az Egyesült Királyságot az intelligens kézbesítési rendszerek új feltörekvő piacának élvonalába helyezzék.
A Magway teljes egészében megújuló villamos energiát képes használni. Segíthet a kibocsátási célok elérésében, és még életeket is menthet, a balesetek megelőzésével, ha a nehéz tehergépjárműveket az utakról eltávolítja.
Az elmúlt hetekben 2019. december 20-áig 369 ország 41 befektető fektetett be 610 160 fontot egy zöldebb és fenntarthatóbb jövőbe. Ön is befektetne? Tegye meg itt!
No Comment