Magyar nyelven is elérhetővé vált a világ egyik elsőszámú idegennyelv-tanulási platformja, a Duolingo.
Felhasználói teljesen ingyen tanulhatnak nyelveket az interneten, valamint az iPhone- és Android-alkalmazásokon keresztül. A húszmilliós felhasználói táborral rendelkező oktatóprogram különlegessége, hogy nyelvi tanfolyamait a játékokhoz hasonlóan fejlesztették ki, ezért a tanulás élménye egyszerre jutalmazó és addiktív. Az alkalmazás teljesen ingyenes a felhasználók számára, és a különleges finanszírozási modellnek köszönhető az is marad.
A cég az úgynevezett crowdsourcing modellen keresztül teremti elő a működéséhez szükséges forrásokat. Miután egy felhasználó megtanulta például az ételek megnevezését, lefordíthat egy menüt. Ezeket a fordításokat a cég továbbértékesíti nagy, nemzetközi médiavállalatok számára. A Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között volt a CNN és a BuzzFeed amerikai hírportál.
A jelenleg többek közt angol, francia, portugál, német, török, spanyol és magyar nyelven is elérhető platform kifejlesztette a nyelvi inkubátort, ahol önkéntesek munkájából születnek új kétnyelvű-tanfolyamok. Eddig több mint húszezer önkéntes jelentkezett, hogy a japántól a klingonig, számtalan nyelven oktasson. A Duolingo magyar verzióját is az inkubátor segítségével, a közösség tagjainak közreműködésével fejlesztették ki. A cég a közeljövőben további nyelveket kapcsol be a szolgáltatásba.
Az oktatóprogram lett a világ egyik elsőszámú edukációs alkalmazása a Google Play és az iTunes alkalmazásboltokban is. Az Apple cég tavaly az Év iPhone alkalmazása, a Google webáruháza pedig a Best of the Best Android-alkalmazás díjat ítélte oda neki.
No Comment