Okos tojás, vegetáriánus zöldségszalámi, speciális takarmány – csak néhány a Szent István Egyetem legújabb szabadalmai közül.
A Blue Seven Group Zrt.-vel kötött kapcsolat gyümölcsöző és az együttműködés mérföldkőnek is számít a Területi Innovációs Platform működésében, a szabadalmak gyártásában, forgalmazásában, megjelenésében és a piacra dobásában is. Hogy mire képes az okos tojás, a vegetáriánus zöldségszalámi és a speciális takarmány az majd idővel elválik.
A Szent István Egyetem innovációs hatóköre, kutatás-fejlesztési tevékenysége – sajátos agrár- és élelmiszertudományi profilja révén – országos, ágazati és régiós szinten egyaránt megjelenik. Több évtizedes gyakorlata alapján még kárpát-medencei kiterjedésben is jelentős. Az intézmény kiemelt feladatának tekinti, hogy az itt keletkező kutatás-fejlesztési eredményeket ne csak publikálja, hanem biztosítsa azok piaci hasznosítását és a tudás-, technológia-transzfert is. Fontos, hogy a végtermék profitorientált legyen, ezért az egyetem szoros együttműködést alakított ki mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek gyártása, forgalmazása és piaci megjelentetése céljából.
A közös cél, hogy innovatív, magyar termékeket vezessenek be a hazai és a nemzetközi piacokra.
Továbbá határokon átívelő piaci és befektetési lehetőséget biztosítsanak az innováció, az egészségügy, az újrahasznosítás és az energiahasznosítás területein. Mindezt úgy, hogy a siker itthon maradjon.
Prof. Dr. Gyuricza Csaba, a Szent István Egyetem mb. rektora tájékoztatása szerint az egyetem 35 százalékos részesedéssel rendelkezik a gazdasági platformban. Így az „intézményünk sikerre tudja vinni az agrár-, élelmiszeripari, környezetvédelmi kutatás-fejlesztési eredményeit. Valamint azokat vissza tudja csatolni a korszerű piacorientált felsőoktatási képzésbe”. Az egyetem ezzel együtt szeretne központi szerepet betölteni a hazai kutatás-fejlesztésben és innovációban is. Továbbá minél gyorsabban akarnak megfelelni a gazdasági igényeknek, annak érdekében, hogy hallgatóik versenyképesebb képzésben és a munkaerőpiacon is értékesebb oktatásban részesüljenek.
Dr. Böjthe Kálmán, a Blue Seven Group Zrt. vezérigazgatója hiszi, hogy a magyarok kreativitása és tudományos teljesítménye a világon egyedülálló. Az innovatív magyar termékek az egész világon versenyképesek. „Meggyőződésünk, hogy a magyar fejlesztéseket – melyek zömét állami támogatásból fejlesztettek –, itthon, Magyarországon kell kamatoztatni.
Így hazai munkahelyeket és hosszú távú megélhetést biztosítunk a magyar embereknek és visszaszorítható a kimagasló teljesítményű magyar kutatók és szakemberek elvándorlása.”
Nagy hangsúlyt fektetnek a szellemi tulajdon kezelésének és védelmének megerősítésére. Törekvéseiknek köszönhetően az elkövetkező hetekben, hónapokban a szellemi tulajdonokból, az eddig kifejlesztett szabadalmakból értékes piaci termékek válnak. Ezek pedig hozzájárulnak a Szent István Egyetem versenyképességének növeléséhez. Tehát jöhet a még több okos tojás, vegetáriánus zöldségszalámi, speciális takarmány.
No Comment