A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek


A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központok lesznek
Olvasási idő: 2 perc

A jövő bevásárlóközpontjai, a CBRE kutatása szerint, egyszerűen csak „központok” lesznek, ahol egyesülnek az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek.

A Kiskereskedelem jövője 2030 című kutatásából az derül ki, hogy a bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább arra koncentrálnak, amit és ahogyan azt a fogyasztók elvárják és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet.

Az előrejelzés szerint a hagyományos üzemanyagtöltő állomások is megváltoznak, és fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ezek a telkek ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Ráadásul az elektromos és hidrogénüzemű járművek tulajdonosi körének bővülésével egyre nagyobb szükség lesz „gyorstöltő” pontokra. Ez különösen azokat a városlakókat érinti majd, akik nem férnek hozzá kijelölt parkolóhelyhez vagy töltőhelyhez otthon.

Megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A változás sebessége néhány embert váratlanul érhet, mivel általában fogyasztók gondolkodásmódja és igényei gyorsabban változnak, mint ahogyan az iparág arra reagálni tud. 

A kutatás 40 jövőbeli insight-ot vizsgált meg arról – többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, kiskereskedelem működését és logisztikájának és más, az iparágat érintő trendeket –, hogy miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben. 

Néhány fontos megállapítás:

  • Az okostelefonok nem léteznek majd, de a mobil kereskedelem tovább bővül

Ahogy a kiterjesztett és virtuális valóság technológiája fejlődik, csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség. Kisebb és hordozható eszközök kapcsolják össze az embereket a Dolgok Internetével (Internet of Things, IoT) és biztosítanak hozzáférést a legtöbb információhoz és szolgáltatáshoz. A kiskereskedőknek és ingatlan-tulajdonosoknak fel kell készülniük a digitális környezet megteremtésére, amelyek kihasználhatják a fogyasztók internethez való kapcsolódását.

  • A független boltok és az élelmiszer, illetve italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek

A helyi közösségek igényeinek kiszolgálására fókuszálnak a kiskereskedők. A kiskereskedelmi láncok is felismerik a lehetőségeket és „lokális” megoldásokat, illetve márkákat kínálnak vevőiknek.

  • A bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások

Sok kiskereskedelmi lánc már most is eltünteti a pénztárakat és ez a tendencia valószínűleg folytatódni fog, mivel a technológia egyre fontosabb szerepet játszik a kiskereskedelmi értékesítésben. Ennek eredményeképpen egyre kevesebb alkalmazottra lesz szükség ezen a téren. 

  • A próbafülkék segítik és nem elrejtik a vásárlási élményt

A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat, és a már megvásároltakkal együtt lássák az összképet. A próbafülkék technológiája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy különböző méretű vagy stílusú terméket kérjenek az érintőképernyőn, amivel elkerülhető lesz, hogy elhagyják a próbafülkét.

  • Növekszik a wellness-létesítmények száma

Az „Instagram generáció” egyre fontosabb, tagjainak még inkább igénye lesz a megnyerő megjelenésre és jó kondícióra, így a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek általánossá válnak a bevásárlóközpontokban és az új építésű lakónegyedekben.

  • A vásárlás élmény lesz

Ahogy az üzletek egyre inkább bemutatótermekké válnak, a szórakoztató elemek száma is drámaian emelkedik majd ezen a színtéren. A kiskereskedelmi és szórakoztató egységek közötti határ elmosódik, mivel a kiskereskedelmi márkák figyelembe veszik majd a vásárlói tapasztalatokat.



Previous A Down-szindróma szinte teljesen megszűnt Izlandon
Next A kutyák okosabbak a macskáknál?

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt + tizenöt =