A Történelemtanárok Egylete (TTE) azt szorgalmazza, hogy a tanév végén szakmai szervezetek bevonásával vizsgálják felül és korrigálják a kerettantervet és az új tankönyveket.
A szervezet az MTI-hez ma eljuttatott állásfoglalásában azt írta: meg kell vizsgálni, helyesnek bizonyul-e az, hogy a hangsúly a képességfejlesztésről a lexikális ismeretek felé, a széles értelemben vett társadalomtörténet helyett a politikatörténet irányába tolódott el, s a kerettanterv és az arra épülő új tankönyvek az általános emberi értékrenden túl bármely elvárt vagy elvártnak vélt értékrendet jelenítsenek meg.
Véleményük szerint át kell tekinteni azt is, hogy a kerettanterv alapján készült új tankönyvek adattartalma a rendelkezésre álló időben megtanítható-e. Vagy csökkenteni kell a régmúltról tanítandókat.
A TTE álláspontja, hogy a tankönyvek választhatósága érték, és elfogadhatatlannak tartják az egyetlen, mindenki számára kötelező tankönyv bevezetésének koncepcióját.
Kiemelték, hogy ragaszkodnak a tanár szakmai szabadságának, autonómiájának tiszteletben tartásához. Elfogadhatatlannak tartják a Nemzeti Pedagógus Kar „kényszertagságát”. Továbbá azt, hogy jogszabály alapján ez kivételezett helyzetbe kerüljön pénzügyi szempontból, valamint annak reprezentatív testületként való feltüntetését.
A történelemtanítás, a tankönyvkészítés és a helyi tantervek kidolgozásakor hangsúlyt kell fektetni a történelmi valósággal ellentétes, hamis mítoszok bemutatásának. Ezeknél fontos, hogy azokat a megfelelő tudományos eredmények alapján tárgyalják.
Az állásfoglalásban kitértek arra is, hogy a határon túli kirándulások esetében fontosnak tartják az ott élő magyarok mellett a szomszéd népek kultúrájának megismertetését.
No Comment