Az ország első középiskolai 3D szakember képzése


Az ország első középiskolai 3D szakember képzése
Olvasási idő: 2 perc

Jövőálló oktatás: fókuszban a digitális kompetencia fejlesztés és a nagyvállalati rendszerszemlélet.

Munkaerőpiaci igényekhez igazodó oktatással, a digitális kompetencia képzésére fókuszálva indítja első középiskolai osztályait idén szeptemberben a Gyermekszem.pont Alapítvány. Multinacionális cégekkel együttműködve és a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódva alakították ki a tantervet.

Ez az az iskola, amely két éve dolgozta ki egyedülálló, a Nemzeti Alaptanterv keretei közé illeszkedő, újszerű módszerét, a rendszerpedagógiát, amelyet eddig általános iskolai osztályaiban alkalmazott sikerrel. Az alapítvány az országban egyedülállóan hoz létre a digitális kompetencia képzéshez szükséges 15 munkaállomásos labort, hogy a jövő 3D programozóinak és tervezőinek középiskolai oktatását megteremtsék.

Hiányszakmákban képeznek szakembereket: a jövő építésztervezőit, applikáció fejlesztőit, ipari 3D tervezőit, reklámgrafikusait és 3D animációs szakembereit.

A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium a 2019/2020-as tanévben, fennállásának mindössze negyedik évében középiskolai szakasszal, négy évfolyamos gimnáziummal bővül, így ettől a tanévtől többcélú intézményként folytatja tovább a munkáját – jelentette be az iskola igazgatója, Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója. A szakember szerint a középiskolai osztályokban a projektszemléletű oktatást; a kreatív, rugalmas, a változtatásra képes gondolkodás fejlesztését; a szociális kompetenciák előtérbe helyezését, és az életen át tartó tanulásra való felkészítést helyezik a középpontba.

Mindkét, a gimnázium által meghirdetett tanulmányterület valódi, versenyképes tudást biztosít majd. A diákok emelt szinten tanulhatják az angol nyelvet, valamint az országban egyedülálló módon olyan digitális-művészeti képzés valósul meg, ahol a 3D tervezésé, animálásé, később a 3D programozásé lesz a főszerep. A digitális kompetencia fejlesztésére irányuló informatikai képzésükhöz létrehozzák Magyarország első 15 munkaállomásos középiskolai 3D-laborját is.

A sikeres, munkerőpiaci igényekhez igazodó oktatás érdekében innovatív vállalkozások bevonására van szükség, ezért az iskola vezetése egy díjnyertes (Közép-Európa egyik leggyorsabban növekvő technológiai startup-ja 2012-ben és 2014-ben) online képzési céggel kötött megállapodást, amely pénzügyi hátteret, oktatás-menedzsment tapasztalatot, online oktatási tudást hoz a rendszerbe. Emellett, a digitális-művészeti képzés színvonalát a 3D animáció, illetve az AR/VR technológiák terén piacvezető Arworks Kft. szakembereinek bevonása garantálja.

A 3D programozás egy innovatív, rendkívül gyors ütemben fejlődő területe az informatikának,

ez a tudás a jelenünk része, iskolarendszerben azonban még nem oktatják. Éppen ezért az iskola további együttműködéseket tervez, tárgyalnak felsőoktatási intézményekkel, illetve multinacionális informatikai cégekkel is, valamint egyeztetnek a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódásról.

Az oktatási profil három fő alappillére a komplex művészeti nevelés, valamint az idegennyelvi és a digitális kompetencia fejlesztése. Hosszú távú cél, hogy az iskola tudjon tanuló szervezetként működni, tudásmegosztással, együttgondolkodással és a rendszerben való közös gondolkodással. Tantárgyi integrációt szem előtt tartó projekteket, amiket gimnáziumban már a szakmai partnerekkel közösen tervez megvalósítani, hisz a rendszergondolkodás vállalati környezetben végképp nem új keletű fogalom, ha úgy tetszik, bevett gyakorlat. A rendszerszemléletet leginkább támogató oktatási módszernek a projektalapú oktatást tartják, így az iskolában rendszeres időközönként dolgoznak tantárgyközi projekteken a tanulók. A rendszergondolkodáson alapuló pedagógiai módszer iránt jelentős az érdeklődés a közoktatási intézmények részéről is.

A középiskolai oktatásra az engedélyt az általános iskola sikeres hároméves működése után kapta az alapítvány, amely kiemelt közfeladatot is ellát, hiszen a tanulók egy része speciális nevelési igényű tanuló. Az iskola új épülete Terézvárosban található, amelyet az alapítvány hosszú távra bérelt ki. A gimnáziumi szakasz engedélyeztetésénél fontos szempont volt, hogy többeknek adjanak esélyt a bekerülésre, így nem számítanak a központi felvételin megszerzett pontok. A felvételinél a tanulmányi eredményeket veszik figyelembe, tehát a 7. osztály év vége és a nyolcadik félévének eredményei számítanak, emellett pedig a személyes találkozások alkalmával kialakított benyomások.

 



Previous Euler königsbergi hídjai
Next Omg, ms u, so gr8 2 CU 2nt b4 I go 2 wrk – Mit jelent ez? Itt a segítség!

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × 4 =