Mivel a Google saját magát vezető autói nem sokára kigördülnek Nevada útjaira, a Volkswagen sem tétlenkedhetett és egy új lebegő autó koncepciójával állt elő.
A Volkswagen lebegő autója a kínai, „Az emberek autója projekt” termékeként jött létre, melyben a cég arra kérte a vásárlókat, hogy osszák meg a dizájnra vonatkozó ötleteiket, ezzel hozzájárulva a sikerhez. A crowd-sourcing alapú kezdeményezés tavaly debütált Kínában, és ez idáig 33 millió website látogatóját inspirálta, hogy benyújtsa ötletét, amely ma már 119 000-res nagyságrenddel bír.
A lebegő autó, ahogyan az a fenti videóban is látszik, elektromágneses lebegést használ, hogy a levegőben tudjon maradni a hagyományos közúti hálózatban, a távolságérzékelők pedig arra hivatottak, hogy megóvják a járművet az ütközésektől. A korong alakú ülések két fő számára biztosítanak helyet, a jármű pedig egy joystick segítségével irányítható, amely kiváló irányíthatóságot tesz lehetővé a vezető számára. A jármű előre-hátra és jobbra-balra is tud mozogni, sőt, még a tengelye körül is meg tud fordulni. És mindezek felett, a koncepció szerint, nulla a károsanyag-kibocsátása. Két másik ötlet is bemutatásra került a projektből a 2012-es pekingi Autó Show-n. Bár, a lebegő autó messze a legzseniálisabb mind közül, a zenélő autó, amely úgy változtatja külső színét, ahogyan a sofőr a zenéit, közel áll nagyszerűségéhez. Emellett, itt debütált a Volkswagen fejlett, érintőképernyős okos kulcsa is, amely képes fontos információkat megjeleníteni a járművel kapcsolatban.
A Volkswagen marketing igazgatója, Luca de Meo elmondása alapján, az innovatív ötletek, mind a crowd-sourcing projektből származtak, melyekkel akár kezdetét veheti egy új korszak.
„Többé már nem csak egyszerűen autókat szerelünk össze, hanem a vásárlókkal karöltve, egy nemzeti párbeszédet kezdeményezünk, mellyel így nagyobb rálátásunk lehet a kínai vásárlók dizájn preferenciáira, valamint igényeire és elvárásaira.” – nyilatkozta Meo az esemény során.
No Comment