Autonomous Vehicle Control Engineer, azaz Autonóm Járműirányítási Mérnök mesterszakot indít
2018. szeptemberben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara.
A jövő társadalmában meghatározó szerepük lesz a magas intelligenciával rendelkező járműveknek, robotoknak, berendezéseknek, ezért is egyedülálló lehetőség a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar leendő diákjainak, hogy az autóipari kutatás-fejlesztés területén a legkorszerűbb tudást szerezhetik meg. Az angol nyelvű képzés célja, hogy a járműipar legdinamikusabban fejlődő területéhez kapcsolódva, az önvezető járművek fejlesztésére képezzenek szakembereket az egyetemen.
A RECAR (REsearch Center for Autonomous Road vehicles) program keretében a BME és az ELTE, partnereikkel együttműködve ötvözik az egyetemeken megtalálható elméleti tudást a gyakorlati tapasztalatokkal. Az egyetemek, az MTA SZTAKI kutatóintézettel, valamint a Bosch, a Knorr-Bremse és a Continental vállalatok összefogásával létrejött kutatóközpont olyan oktatási struktúrát alakított ki, amely garantálja, hogy a mesterképzést elvégző szakemberek nemzetközileg is elismert tudással gyarapodjanak.
A szakra jelentkezők széleskörű ismereteket sajátíthatnak el az önvezető járművek tervezéséről és fejlesztéséről, amely tudás a dinamikusan fejlődő hazai járműipar bármely résztvevője számára kiemelt értékkel bír. A hallgatók a kar zalaegerszegi oktatási és kutatási telephelyén, az Autóipari Próbapályával együttműködésben egyedülálló gyakorlati ismereteket is szerezhetnek az autonóm járművek tesztelése területén is.
A képzésben részt vesz a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar is, amely 2018. szeptembertől BProf üzemmérnök-informatikus szakot indít, enyhítendő a munkaerőpiac informatikushiányát.
Az ősszel induló mesterképzésre idén február 15-ig lehetett jelentkezni, elsősorban járműmérnöki, villamosmérnöki, mechatronikai mérnöki, közlekedésmérnöki, mérnök informatikus, gépészmérnöki, és logisztikai mérnöki alapszakok hallgatóinak.
No Comment