Autonóm Járműirányítási Mérnök mesterszak a BME-n


Autonóm Járműirányítási Mérnök mesterszak a BME-n
Olvasási idő: < 1 perc

Autonomous Vehicle Control Engineer, azaz Autonóm Járműirányítási Mérnök mesterszakot indít

2018. szeptemberben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara.

A jövő társadalmában meghatározó szerepük lesz a magas intelligenciával rendelkező járműveknek, robotoknak, berendezéseknek, ezért is egyedülálló lehetőség a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar leendő diákjainak, hogy az autóipari kutatás-fejlesztés területén a legkorszerűbb tudást szerezhetik meg. Az angol nyelvű képzés célja, hogy a járműipar legdinamikusabban fejlődő területéhez kapcsolódva, az önvezető járművek fejlesztésére képezzenek szakembereket az egyetemen.

A RECAR (REsearch Center for Autonomous Road vehicles) program keretében a BME és az ELTE, partnereikkel együttműködve ötvözik az egyetemeken megtalálható elméleti tudást a gyakorlati tapasztalatokkal. Az egyetemek, az MTA SZTAKI kutatóintézettel, valamint a Bosch, a Knorr-Bremse és a Continental vállalatok összefogásával létrejött kutatóközpont olyan oktatási struktúrát alakított ki, amely garantálja, hogy a mesterképzést elvégző szakemberek nemzetközileg is elismert tudással gyarapodjanak.

Autonóm Járműirányítási Mérnök mesterszak

A szakra jelentkezők széleskörű ismereteket sajátíthatnak el az önvezető járművek tervezéséről és fejlesztéséről, amely tudás a dinamikusan fejlődő hazai járműipar bármely résztvevője számára kiemelt értékkel bír. A hallgatók a kar zalaegerszegi oktatási és kutatási telephelyén, az Autóipari Próbapályával együttműködésben egyedülálló gyakorlati ismereteket is szerezhetnek az autonóm járművek tesztelése területén is.

A képzésben részt vesz a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar is, amely 2018. szeptembertől BProf üzemmérnök-informatikus szakot indít, enyhítendő a munkaerőpiac informatikushiányát.

Az ősszel induló mesterképzésre idén február 15-ig lehetett jelentkezni, elsősorban járműmérnöki, villamosmérnöki, mechatronikai mérnöki, közlekedésmérnöki, mérnök informatikus, gépészmérnöki, és logisztikai mérnöki alapszakok hallgatóinak.



Previous A német villamosenergia-hálózat erősítése
Next Először sikerült a legpontosabban meghatározni a W-bozon tömegét

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

18 − 17 =