A molekuláris hidrogén lehet a hosszú élet titka

A molekuláris hidrogén a hosszú élet titka.

A hidrogén a legkisebb molekula az univerzumban, mégis az élet mozgatóerejeként ismerjük.

A hidrogén energiasűrűsége háromszor akkora, mint a gázolajé. A napgázok mintegy 75%-át teszi ki és sugározzák ki a naprendszerünkbe hő és fény formájában. Japán kutatók szerint pedig a molekuláris hidrogén lehet a kulcs az egészséghez és a hosszú élethez is.

Bár a hidrogén már régóta elismert az egészségben nyújtott értékes szerepéért, az első tanulmány csak 2007-ben jelent meg róla, és csak a közelmúltban vált ismertté Amerikában is. Ám a japán kutatók már egy évtizede tanulmányozzák a hidrogénben rejlő lehetőségeket.

Mivel a hidrogén a legkisebb molekula az univerzumban, könnyen képes behatolni a test minden szövetébe, beleértve az agyat és a sejtrészeket is, mint például a mitokondriumot és a magot. A molekuláris hidrogénnel kapcsolatos több mint 1200 szakértői vélemény által kiadott publikációban a kutatók azt állítják, hogy a hidrogén hasznos lehet minden test számára. Mindezt a felesleges oxidáció és az egészséges gyulladásos válasz támogatásának megcélzásával teszi. A H2 egyik legjellemzőbb tulajdonsága, részecskemérete és biohasznosulása mellett, az antioxidánsokhoz hasonló szelektivitása.

A molekuláris hidrogén szelektíven csökkenti a szervezetben a túlzott mennyiségű káros szabadgyököket.

A legtöbb ember szerint minden szabadgyök rossz, de ez nem igaz. A testünknek szüksége van bizonyos mennyiségű szabadgyökre, mivel ezek fontos jelző molekulákként vagy hírvivőként szolgálnak. Az oxidatív stressz az egyik legnagyobb romboló tényezője az emberek egészségének és az öregedés gyorsításának.

Az oxidációs- és redukciós reakciók természetes folyamatok, amik a sejtjeinkben állandóan zajlanak. Néhány tényező képes növelni az oxidatív stresszt és a szabadgyökök képződését a testben. Ilyen például a cukor és a finomított szénhidrátok a feldolgozott élelmiszerek, a dohányzás, az alkohol, valamint a légszennyezés.

A redoxireakciók, mint az oxidáció és redukció, az oxidáció egyensúlyát és az oxidáció csökkentését jelentik a testben. Mivel a redukció és oxidáció egymás mellett történik, redoxifolyamatoknak vagy redoxireakcióknak nevezzük őket. A test számos fontos biológiai folyamata jár együtt a redoxireakcióval. Klasszikus példa erre a sejtlégzés és a sejtenergia képződése ATP (Adenozin-trifoszfát) formájában.

A hidrogén fontos szerepet játszik ebben. Segít mindent visszahozni homeosztázisba azáltal, hogy hatékonyan csökkenti a felesleges oxidatív stresszt a sejtekben. A molekuláris hidrogéngáz az oxidatív stressz szabályozása mellett, csak akkor reagál, ha szükség van a szervek, a sejtek és a genetikai anyagok támogatására. Továbbá segíthet semlegesíteni a feldolgozott élelmiszerek, a cukor, az alkohol és a dohányzás szervezetre gyakorolt káros hatásait is.

Previous Do$$ármilliók a vakcina mögött – a COVID-vakcina és a mögötte lévő üzlet
Next Miért veszélyesebb ránk nézve a szibériai erdőtűz az amazóniainál?