Az újrahasznosított víz veszélyes lehet

Olvasási idő: < 1 perc

Az újrahasznosított vízzel öntöző parkok folyamatos táptalajai lehetnek a gyógyszer-rezisztens mikrobáknak.

Az újrahasznosított víz veszélyes lehet Hét kínai városban végzett felmérés alapján a kínai kutatók megállapították, azokban a parkokban, melyekben újrahasznosított szennyvízzel locsolnak, rengeteg gyógyszer-rezisztens baktérium fedezhető fel.

Annak ellenére van ez így, hogy ezt a vizet megtisztítják a szennyvíztisztító telepen és a baktériumok a vízzel együtt lefolyhatnak a csatornákon. A kutatók szerint ez a víz, a környezetbe jutva olyan mikrobákat terjeszthet szét, melyek nehezen kezelhető fertőzéseket okozhatnak. Yong-Guan Zhu a kínai akadémia ökológusa és kollégái megállapították, hogy az újrahasznosított vízzel öntözött parkokban 8655-ször több mikrobális antibiotikum-ellenálló géneket találtak, mint a tiszta vízzel locsolt parkokban.

A legtöbb ilyen ellenálló gén olyan mikrobákat terjeszt, melyek ellenállnak az emberek számára felírt antibiotikumoknak is, állítják a kutatók az Environmental Science & Technology 2014 júliusi számában megjelent cikkben. A Virginia Tech egyik általános mérnöke, Amy Pruden szerint Kína nem ugyanolyan szennyvízkezelési módszereket alkalmaz, mint az Egyesült Államok és euurópa. Ugyanis ez az eredmény a legrosszabb esetet mutatja be.

Viszont hozzá kell tennünk, hogy az Egyesült Államokban is megtalálhatók ezek a gyógyszer-rezisztens mikrobák azokban az újrahasznosított vizekben, amelyekkel a szárazságra hajlamos területeket öntözik. Vajon nálunk Európában és Magyarországon mi a helyzet?

Previous Elérhetők a kísérleti tankönyvek az interneten