Hogyan vásárolnak a magyar emberek?


Hogyan vásárolnak a magyar emberek?
Olvasási idő: 2 perc

A Médiaunió Alapítvány legfrissebb vásárlói kutatásából az derül ki, hogy a magyarok alig egyharmada keresi tudatosan a hazai termékeket az üzletek polcain.

„A hazai minden előtt!” elnevezésű társadalmi célú kampány keretében az Ipsos készített egy tanulmányt a hazai élelmiszerek vásárlásával kapcsolatos viselkedés és szokások megismerése céljából. A legfőbb demográfiai változók mentén, országosan reprezentatív 1000 fő személyes megkérdezésével zajló kutatás arra kereste a választ, mennyire fontos a magyarok számára, hogy hazai élelmiszert vásároljanak.

A felmérésben résztvevő magyar fogyasztók szinte kivétel nélkül egyetértettek azokkal az állításokkal, hogy a magyar élelmiszerek ízletesek, régre nyúló hagyománnyal bírnak, jó minőségűek és eredetük megbízható. Az ár-érték arány tekintetében már jobban megoszlottak a vélemények, de még így is a magyarok négyötöde szerint jónak mondható. A megkérdezettek 95%-a állította, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, de a gyakorlatban mégis csupán az emberek 31%-a törekszik arra, hogy több hazai terméket vásároljon. Ez is elsősorban a magas státuszú fogyasztókra jellemző (38%).

A felmérésből az is kiderült, hogy még mindig az ár a döntő tényező a legtöbb fogyasztó esetében. A válaszadók csaknem kétharmada (72%) számára ez a legfontosabb. Az arány a kelet-magyarországi községekben élő vásárlók közt a legmagasabb (80%), míg a budapestiek számára a legkevésbé fontos, itt ugyanis az országos átlaghoz képest „csak” 60% számára meghatározó szempont.

A második legfontosabb vásárlási tényező a minőség, ami a válaszadók több mint fele, főként a 30-49 éves korosztály, számára fontos (57%). A a legfeljebb 8 általánost végzettek körében ez csupán a fogyasztók 36%-át befolyásolja.

A kutatás rámutat arra is, hogy a válaszadók mindössze egyötöde nézi meg a termék származási helyét, de a vásárlók közel egyharmada mégis kifejezetten törekszik a magyar termékek választására. Ugyanennyien viszont egyáltalán nem tartják fontosnak, hogy hazai terméket vegyenek. A kutatás során az is kiderült, hogy amennyiben valaki tisztában van az élelmiszer eredetével, általában két hasonló termék közül a magyart részesítik többen előnyben.

Miből veszünk hazait?

A vásárlók jelentős része (86%) magyar zöldséget és gyümölcsöt vásárol. Hasonlóan magas arányban választanak hazai húst és felvágottat (76%), valamint tejterméket és tojást is (73%). A hazai száraz áruk iránt, mint a liszt, cukor, és tészta kisebb mértékben, de van kereslet (40%). Mindezek mellett a magyarok harmada üdítő, ásványvíz, fűszerek, margarin, olaj, zsír, illetve lekvár és méz vásárlása során keresi a hazai termékeket.

Miből veszünk hazait?

 

A vásárlók jelentős része (86%) magyar zöldséget és gyümölcsöt vásárol.



Previous A világ első úszó atomerőműve – a 10 legfontosabb tény
Next Ipari robot és ömledékragasztó

No Comment

Leave a reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

7 − 2 =