Mélytengeri korallkertek

Olvasási idő: < 1 perc

Mélytengeri korallkertek nyűgözik le az Ausztrália délnyugati részén élőket.

Lenyűgöző mélytengeri korallkerteket fedeztek fel a kutatók a délnyugat-ausztráliai Bremer Marine Park víz alatti kanyonjaiban. A Nyugat-Ausztráliai Egyetem által vezetett expedíció során a szakemberek egyebek között virágállatokat, tengervíz- és geológiai-mintákat gyűjtöttek be nagyjából 4000 méter mélyről kezdődően egészen a felszíntől számított 200 méterig.

A Schmidt Óceánkutató Intézettel közös expedíció vezetője, Julie Trotter szerint a Bremer kanyon függőleges szikláit és hegygerinceit lenyűgöző mélytengeri korallok, korallkertek borítják. Ezek sok-sok organizmusnak adnak otthont, apró ökoszisztémák sokaságát alkotva.

A szakember, aki az egyetem földtudományi és oceanográfiai intézetének munkatársa, hozzátette, hogy az expedíciónak köszönhetően szerzett új ismeretek jelentősen segíteni fogják ezeknek a korábban ismeretlen ökoszisztémáknak a jobb megértését és megóvását. Ausztráliában csak egy mélytengeri vizsgálatokhoz megfelelő hajó áll rendelkezésre a tudományos kutatáshoz. Nincsenek mélytengeri víz alatti robotok a kutatások támogatásához, ezért is olyan fontos és ritka ez a mostani expedíció.

Az Ausztráliát övező óceánok mélyebb vizeinek nagy része még felfedezésre vár. A mostani expedíció keretében a Bremer, Leeuwin és Perth kanyonokat térképezték fel a kutatók. Malcolm McCulloch, az egyetem munkatársa szerint a mostani felfedezésnek globális jelentősége van. Hiszen az Ausztráliát övező vizek az Antarktiszt körülölelő Déli-óceánnal vannak összeköttetésben és az összes jelentős óceánra hatással vannak. Sőt a bolygó éghajlati rendszerének szabályozásáért is felelnek.

Previous Hamarosan nyit a szarvasi Körösvölgyi Állatpark