Az elefántok szaglóképessége jobb, mint a miénk?

Legközelebb, ha nem tudja eldönteni, hogy kidobja-e a szavatosságilag megkérdőjelezhető termékeket,

Az elefántok szaglóképessége jobb, mint a miénk?érdemes egy elefánthoz fordulni segítségért. Ennek oka, hogy a nehézkes vastagbőrű állatok több olyan génnel rendelkeznek, ami kódolja a szaglási receptorokat (azaz felismeri a szagokat), mint bármely más ismert emlős. Az elefánt ilyen génjeinek száma több mint kétszerese a kutyáknál, és majdnem ötször több mint az embereknél.

A kutatók tanulmányozni kezdték az OR repertoárt (ők így nevezik a szagló gének gyűjteményét) 13 emlősfajnál, a főemlősöktől egészen a vastagbőrűekig. Ebben a csoportban több mint 10 000 gént azonosítottak, amelyek az illatreceptorok kódolásáért felelősek. A legtöbb állat majdnem egyedülálló repertoárral rendelkezik, csak három gén található meg mindegyik fajban.

A kutatók is meglepve tapasztalták, hogy az afrikai elefánt az összes vizsgált faj közül az első lett, több mint 200 génnel. Bár, az elefántok ismertek arról, hogy jó szaglásuk van, de eddig nem gondolták a kutatók, hogy ennyire. Ezen a ponton még nem világos, hogy mit csinál ez a gén, de a kutatók azt gyanítják, hogy a szükséges alkalmazkodást segítik az elefántok számára, azért, hogy minél jobban éljenek a környezetükben.

Az elefántok szaglóképessége jobb, mint a miénk?

A spektrum másik végén, a főemlősök, mint egy csoport, beleértve az embert is, a legalacsonyabb szagló receptor génnel rendelkeznek – noha ezt a csoportot az ember vezeti 396 receptor génnel, ami a látvány evolúciós prioritását tükrözi, szemben a szaglással. Íme a teljes lista, elsőként a legtöbb génnel rendelkező emlőssel:

1. Elefánt
  10. Csuklyásmajom
  11. Makákó
  12. Orángután

Szagló verseny

Ennek ellenére a gének nem a teljes történetet jelentik. Sok kérdés tehető fel a szag mechanizmusáról, és arról, hogyan befolyásolják az illatok a szagló receptorokat. Egyes tudósok állítják, minél több a receptor, annál kifinomultabb a szaglás, bár ezt még nem vehetjük készpénznek.

Vegyük ezt egy újabb csapásként az ember rendkívüliségére – nem árt elgondolkodni ezen az embereknek, és csak emlékezzünk arra, hogy a tengeri malacunk bizonyos értelemben jobban érzékeli a világot, mint mi magunk.

Previous Ne a kecske évében szüljön, ha jót akar!
Next III. Richárd alkoholista volt egy tanulmány szerint